Costin Borc, ministrul Economiei: Romania nu era inca de la inceput "in carti" pentru uzina de motoare a Daimler, din cauza cerintelor logistice. Nemtii voiau ca motoarele sa ajunga in maxim 17 ore la fabrica din Bremen

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 18 mai 2016, 10:30 Economie | Auto

Costin Borc
Foto: Hotnews
​Daimler a anuntat recent ca alege Polonia pentru o uzina de motoare si foarte multi au spus ca Romania a pierdut o investitie mare. Costin Borc, ministrul Economiei, spune ca Romania nu a pierdut investitia,  fiindca nu a fost niciodata in carti, deoarece conditia principala era ca motoarele sa ajunga in maxim 17 ore la fabrica din Bremen. Ministrul a spus ca Romania este in cautarea celui de-al treilea producator auto, subiect despre care a vorbit recent intr-un interviu HotNews.ro, dar nu a dat detalii suplimentare, mentionand ca "nu este un proiect care sa dureze sase luni".

Costin Borc, prezent la o conferinta organizata de Ziarul Financiar, a spus ca Romania nu a pierdut investitia de jumatate de miliard de euro anuntata recent de Daimler, care va construi o fabrica de motoare la Jawor, in Polonia.

"Nu am fost la Sebes (n. r. la fabrica Daimler) doar ca sa tai panglici. Am discutat cu Daimler, stiam de investitie, insa Romania nu a fost in carti inca de la inceput. Conditia principala era ca de la poarta fabricii, pana la uzina din Bremen sa se faca mai putin de 17 ore", spune ministrul.

De la Jawor pana la Bremen sunt 650 km. Ca si comparatie, de la Sebes la Bremen sunt 1.600 km, iar de la Timisoara la Bremen sunt 1.450 km.

Despre uzina de motoare s-a vorbit mult in ultimele saptamani si se spera ca Romania are o sansa, mai ales ca Daimler are in zona Sebes-Cugir productie de componente si deruleaza un program investitional de 300 milioane euro.

Borc declara recent ca se doreste aducerea unui al treilea producator auto in tara si invoca o companie producatoare de masini electrice, gandul tuturor mergand la Tesla Motors. Ministrul Borc nu a dat miercuri detalii despre cum a evoluat proiectul, referindu-se si reticenta oamenilor din industrie de a da detalii despre proiectele viitoare. "Ne dorim un producator de masini electrice sau de componente, vrem ca o astfel de investitie sa devina realitate, insa nu este un proiect care sa dureze sase luni".


Citeste mai multe despre   











[P] Tu ce mananci azi la birou? Preparate culinare delicioase, care iti asigura energia necesara pentru intreaga zi

In intelepciunea populara se spune ca "toamna se numara bobocii". Adaptata la secolul vitezei, aceasta zicala arata ca toamna se numara proiectele, care vin pe banda rulanta si trebuie finalizate cu brio in cel mai scurt timp. Iar intr-o perioada plina de task-uri solicitante la birou, masa de pranz reprezinta singura perioada in care va puteti incarca cu energia necesara pentru a le duce la bun sfarsit. Cum, de multe ori, programul nu va permite sa gatiti acasa preparatele culinare preferate, foodpanda.ro, cea mai mare platforma de comenzi de mancare din Romania, va intampina cu cea mai variata gama de mancaruri gustoase, pline de vitamine si proteine sanatoase, care va dau energie pentru intreaga zi.
7029 vizualizari
  • +13 (15 voturi)    
    Pai 4 ani (Miercuri, 18 mai 2016, 10:57)

    ICosmin [utilizator]

    Master Plagiator si Sova numai de constructia de autostrazi nu s-au tinut. Ei credeau ca modificarea legilor justiei vor aduce mai multe investitii si nu autostrazile.
    • -1 (13 voturi)    
      Lasa ca s-a tinut maestrul vostru, (Miercuri, 18 mai 2016, 13:49)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui ICosmin

      vesnicul ministru al transporturilor Basescu !!!
      • +2 (2 voturi)    
        deci Ponta si Sova sunt ai tai? (Miercuri, 18 mai 2016, 17:52)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Eu asta inteleg din modul in care te ataci.
  • +8 (10 voturi)    
    Alta conditie (Miercuri, 18 mai 2016, 11:17)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    In Romania spaga era cu mult mai mare, legislatia schimbatoare de la o zi la alta dupa cum vrea mafia din parlament, birocratia e folosita ca arma economico-politica, iar guvernarea neperfomanta si corupta. Tesla Motors e un alt vis care nu se va implini nicicind. ROMANAI E PIATA DE DESFACERE, in rest e o tara de ocolit.
  • +15 (15 voturi)    
    Daca vrei sa atragi un investitor mare (Miercuri, 18 mai 2016, 11:30)

    Cuca [utilizator]

    trebuie sa oferi

    a. taxe speciale (reduceri)
    b. bazin de forta de munca calificata si nu la un pret prohibitiv
    c. infrastructura super (sosele, strazi, gaze, curent electric, apa, etc).
    d. proximitate de alte fabrici (furnizori de componente, echipamente, etc)
    e. eventual oras cu sistem educational puternic (stil oras unversitar) - functie de tipul investitiei
    f. eventual numar de cunoscatori al unei limbi de circulatie internationala - functie de tipul investitiei

    si alte asemenea criterii. Nu e deloc simplu.

    In America, unde orasele/statele au foarte multa autonomie, ele concureaza la greu intre ele pentru a atrage marii investitori, si unele fac sacrificii foarte mari la nivelele de taxare preferentiala (ceea ce nu este deloc etic si principial, dar se pare ca functioneaza uneori).
    • 0 (0 voturi)    
      Bine punctat! Dar cine? (Miercuri, 18 mai 2016, 16:29)

      Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Nu, nu este simplu. Dar se putea face ceva in sensul acesta, dupa 1989.
      Insa cine sa faca?
      Ion ilici si haita lui?
      Nu au avut niciun interes ca la noi sa vina investitorii mari - nici macar cei din China sau federatia rusa!
      Pentru ca VOR sa ne tina in mizerie si saracie, si din pacate sa alungi investitorii este mult, mult mai usor decat sa ii atragi ...
  • +4 (4 voturi)    
    Sfaturi. (Miercuri, 18 mai 2016, 11:33)

    Andrei_Fieraru [utilizator]

    Pentru planuri serioase , de perspectiva , nu este acum timp . Este timp insa de reglementari serioase in ceea ce priveste corectitudinea relatiilor dintre stat si privat ( cazul Transelectrica , de exemplu ) . Adica , firmele statului sa respecte contractele incheiate cu privatii in ce priveste termenele de plata . Altfel , sa obligi privatii sa ia credite din banci ca sa poata plati taxele lunare si astfel sa capitalizezi statul pe sest , nu cred ca este ce trebuie intr-o economie care se vrea moderna . Acest comportament impinge la evaziune si cautare de solutii gen Panama .
  • +7 (9 voturi)    
    In afara de distanta (Miercuri, 18 mai 2016, 11:52)

    Andradda [utilizator]

    se mai pune si problema (auto)strazilor si a granitelor care trebuie trecute.
    Din Sebes pana la Bremen sunt 1600km daca treci prin Ungaria, Slovacia si Cehia, deci trebuie sa treci, teoretic, prin 8 puncte vamale.,iar de la Jawor pana la Bremen sunt doar doua.
    • -3 (3 voturi)    
      de unde si pina unde 8 puncte vamale??? (Miercuri, 18 mai 2016, 13:22)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      schengen iti zice ceva?
      • +5 (7 voturi)    
        de la Jawor pana in Germania nu este niciun punct (Miercuri, 18 mai 2016, 13:52)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

        de control. Polonia este in Schengen, asa ca autocamioanele incarcate cu motoare Mercedes trec ca prin branza prin granita germano-poloneza.
        Romania nu este in Schenghen, asa ca vai de camioanele care vor sa treaca in Ungaria pe la Curtici sau Nadlac....camionagiii stau si 12 ore la coada acolo, in timpul asta camionagii polonezi ajung de la Jawor pana la Bremen.
        Faptul ca nu suntem in Schengen este a doua lipsa pentru Romania (prima fiind lipsa autostrazilor).
      • +1 (1 vot)    
        "Schengen iti zice ceva?" (Joi, 19 mai 2016, 13:24)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

        Dar tie iti zice ceva faptul ca, de un an de zile, tari ca Olanda, Germania, Belgia sau Austria au reintrodus controalele la granita? Sau, mai bine zis, le-au intensificat, pt ca de controlat s-a controlat intotdeauna, dar rar si prin sondaj. Asta cu toate ca sunt in spatiul Schengen?
        La ora actuala, daca ai ghinion sau daca vamesii sunt in alerta, risti sa fii controlat si de austrieci si de nemti cand treci din Austria in Germania sau invers. Iar controalele respective se pot face la cativa km inainte de a ajunge la granita sau dupa 20-30km dupa ce ai intrat pe teritoriul statului respectiv. Exista patrule de vamesi si parcari special amenajate pt asta. Asa a fost intotdeauna, tocmai pt a nu perturba fluiditatea traficului prin aparitia ambuteiajelor la punctele de frontiera.
  • +9 (9 voturi)    
    Jawor (Miercuri, 18 mai 2016, 12:42)

    freestyle [utilizator]

    este in Silezia inferioara, la 70 de km de Wrocław, pe nemteste Breslau. din start nu am avut nici o sansa. nu mai visati.
  • +4 (4 voturi)    
    FELICITARI, PONTA! (Miercuri, 18 mai 2016, 16:26)

    Cristioan [utilizator]

    Pedesereul si-a indeplinit visul, sa ii tina departe pe investitorii seriosi!
    "conditia principala era ca motoarele sa ajunga in maxim 17 ore la fabrica din Bremen"
    Mai repede ajung din Maroc sau din China, decat de la noi!
    Partidul lui Ilcii a sabotat sistematic marile proiecte de infrastructura, tocmai ca sa alunge de la noi orice mari investitori care vroiau sa faca PRODUCTIE aici. Daca s-ar fi creat zeci de mii de locuri de munca si s-ar fi platit impozite, economia tarii mergea bine, ceea ce ar fi fost o primejdie de moarte pentru pedesere. Neocomunstii gestioneaza foarte bine penuria, nu belsugul!
    Daca romaniii aveau un nivel de trai mai bun, nu mai votau in veciii vecilor pe Dracnea, Oprea, Bombo si ceilalti!
    Komunizmul prospera in saracie si mizerie, exact precum bacteriile patogene, ce prospera in spitalele unde dezinfectantii sunt diluati de o suta de ori ...
  • -2 (2 voturi)    
    Daca tot nu suntem in carti, ce nevoie mai e..... (Miercuri, 18 mai 2016, 16:32)

    dinica [utilizator]

    de ministri?
    Stai bre acasa(sau la Bruxellles), ca va-ncurcam.
  • 0 (0 voturi)    
    Shaoleu ce greu iaicea !!! Tam Tam (Miercuri, 18 mai 2016, 19:26)

    Miky113 [utilizator]

    Pai imediat unde se termina eMurile unguresti, punem si noi diun ciot si hopa fabriku draimler-craisler-toyota.

    Altfel spus: park industrial imediat in parcarea de dupa bariara de la vama Petea, sau Borsh, sau cateor mai fi fara sarma ghimpata .

    Dupa cum se vede, cartile sunt facute: Oltenia la americani, Regatul la francezi, Ardealul la nemti, si Moldova la kalman han .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă