Efectele "generozitatii" statului fata de ENEL dupa privatizarea Electrica Muntenia Sud: Consumatorii au platit investitiile nerealizate, iar Electrica SA a pierdut peste 200 de milioane de lei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 5 iulie 2010, 19:13 Economie | Energie

documente
(5 Iul 2010) PDF, 858KB
Compania ENEL SpA nu a realizat investitiile asumate prin contractul de privatizare a societatii de distributie Electrica Muntenia Sud, dar autoritatile statului au fost complice. Aceasta este una dintre concluziile raportului final al Comisiei Senatoriale pentru Privatizare, raport facut public de curand. Astfel s-a ajuns in situatia in care consumatorii suporta un tarif care a fost calculat in functie de sumele pe care ENEL Distributie Muntentia s-a obligat sa le investeasca. Investitiile nu au fost realizate, dar nici tarifele nu au fost reduse pe masura. Acest mod de calcul a fost acceptat foarte usor de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE). Un alt exemplu de indulgenta este usurinta cu care au acceptat reprezentantii Ministerului Economiei din Consiliul de Administratie sa nu se distribuie dividende. Daca s-ar fi distribuit dividendele, statul - prin Electrica - ar fi avut de castigat 167 de milioane de lei din profitul ENEL Distributie Muntenia si 48,8 milioane de lei de la ENEL Energie Muntenia.

Potrivit raportului, in calculul tarifului de distributie sunt introduse elemente ce tin cont de investitiile efectuate. Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) a acceptat din start calculul unui tarif pentru o perioada de reglementare de cinci ani (2008-2012). "Tariful a fost calculat raportat la sumele pe care ENEL Distributie Muntenia s-a obligat sa le investeasca prin angajamentul de investitii anual. Tariful de distributie la consumator a crescut, in conditiile in care ENEL Distributie Muntenia nu a respectat planul de investitii anual prezentat initial ANRE. Precizam ca investitiile realizate de catre ENEL Distributie Muntenia, prin comparatie cu investitiile asumate initial, au fost de 53% in 2008 si de 52% in 2009", se arata in raport. Astfel, chiar daca ENEL nu a efectuat investitiile asumate, ANRE nu a facut nimic pentru a reduce tarifele.

 
Tariful a fost calculat raportat la sumele pe care ENEL Distributie Muntenia s-a obligat sa le investeasca prin angajamentul de investitii anual. Tariful de distributie la consumator a crescut, in conditiile in care ENEL Distributie Muntenia nu a respectat planul de investitii anual prezentat initial ANRE.
 
 
Raportul comisiei senatoriale
In aceste conditii, Comisia a cerut Ministerului Finantelor, Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI), ANRE, OPC si Ministerului Economiei analizarea cadrului legislativ in vederea modificarii reglementarii care prevede corectia tarifului energiei electrice la 5 ani. Comisia considera ca ajustarea la interval de un an este mai mult decat rezonabila. De asemenea, a recomandat verificarea anuala a modului in care este realizat planul de investitii.

ANRE: Vom face corectia tarifelor anual. Investitiile nerealizate vor fi scazute din calculul tarifelor

ANRE sustine ca va fi modificata metodologia se stabilire a tarifelor astfel incat corectia sa poata fi facuta anual. "Din evaluarile ANRE, compania ENEL Muntenia Distributie este singurul operator de pe piata de energie electrica, care a realizat investitii intr-un grad foarte redus comparativ cu programul asumat. Fata de cele constatate in cazul ENEL Muntenia Distributie, ANRE a initiat, inca din luna martie a.c., procedura de revizuire a Metodologiei de stabilire a tarifelor pentru serviciul de distributie a energiei electrice, in sensul introducerii posibilitatii de corectie a tarifelor de distributie in anul imediat urmator celui in care s-a constat nerealizarea investitiilor in procent mai mic de 80% din programul asumat si nu la finalul perioadei de reglementare, cum este prevazut in regulamentele aplicabile in acest contract. Documentul revizuit este postat pe site-ul institutiei la adresa http://www.anre.ro si se afla la finalul perioadei de dezbatere publica, urmand a fi adoptat in perioada imediat urmatoare. Trebuie mentionat faptul ca, in nici una din cele doua variante de ajustare a tarifelor, in caz de nerealizare a investitiilor, consumatorul nu este prejudiciat. Conform procedurilor actuale, la finalul perioadei de reglementare, creditarea realizata de consumator prin intermediul platii tarifelor este returnata cu dobanda aferenta titlurilor de stat", se arata intr-un raspuns al ANRE transmis HotNews.ro.

ANRE recunoaste ca prin modificarea metodologiei va avea posibilitatea de a corecta in timp real venitul
 
Conform procedurilor actuale, la finalul perioadei de reglementare, creditarea realizata de consumator prin intermediul platii tarifelor este returnata cu dobanda aferenta titlurilor de stat
 
 
ANRE
reglementat stabilit pentru anul urmator, prin diminuarea acestuia cu valoarea, in termeni nominali, a cheltuielilor aferente obiectivelor de investitii nerealizate si introduse in calculatia tarifelor pentru anul precedent.

Comisia de ancheta a solicitat reprezentantilor ANRE un punct de vedere cu privire la nivelul tarifului in cazul in care nivelul investitiilor asumate initial ar fi fost cu 50% mai mici. Raspunsul ANRE este socant. "Conform raspunsului primit de la ANRE, considerarea unui nivel redus la jumatate a investitiilor anuale in cea de-a doua perioada de reglementare fata de cele considerate in prezent, ar fi condus la reducerea nivelului tarifului cu cca: 3% in anul 2008, 6% in anul 2009, 9% in anul 2010, 12% in anul 2011 si respectiv 15% in anul 2012, dar cu consecinte asupra calitatii serviciului (scrisoarea ANRE nr.13597/29 martie 2010)".

  • Surse apropiate anchetei spun ca in realitate, reducerea tarifelor ar fi fost dubla fata de ce a prezentat ANRE


Electrica ar putea primi de la ENEL sumele care nu au fost investite potrivit contractului de privatizare

 
In 2011, 2012 (la verificarile aferente) va exista posibilitatea ca Electrica S.A. sa incaseze penalitati/despagubiri din partea ENEL, in situatia in care se constata ca investitiile facute de ENEL in perioada 2009-2010-2011 au fost mai mici decat cele asumate in contractul de privatizare
 
 
Electrica
De asemenea, potrivit raportului, Comisia a cerut Electrica Muntenia Sud prezentarea pana la data de 1 iunie a rapoartelor privind contractele cu partile afiliate care trebuiau trimise la SC ELECTRICA SA in termen de maxim o luna de la sfarsitul fiecarui trimestru in perioada 2008-2010, precum si aprobarile respectivelor tranzactii. Pana acum, Electrica nu a primit aceste contracte si de aceea analizeaza aplicarea unor penalitati.

"Electrica S.A. nu a primit contractele cu parti afiliate. Electrica S.A. va analiza aplicarea de penalitati conform prevederilor contractuale. Electrica S.A. monitorizeaza obligatiile postprivatizare a tuturor companiilor in care detine actiuni, realizand adrese si note referitoare la indeplinirea clauzelor contractuale, asumate de catre investitori in contractele de privatizare, pe care le prezinta in Consiliul de Administratie al Electrica S.A. si spre stiinta catre Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri. In 2011, 2012 (la verificarile aferente) va exista posibilitatea ca Electrica S.A. sa incaseze penalitati/despagubiri din partea ENEL, in situatia in care se constata ca investitiile facute de ENEL in perioada 2009-2010-2011 au fost mai mici decat cele asumate in contractul de privatizare", sustine Electrica.

Ministerul Economiei, prin OPSPI, sustine ca anul viitor va putea fi verificat gradul de realizare a investitiilor. "Contractul de Privatizare semnat intre ENEL S.p.A., in calitate de Comparator si S.C. Electrica S.A., in calitate de Vanzator, prevede ca modalitatea si mai ales gradul de realizare a investitiilor asumate de Cumparator vor putea fi verificate de S.C. Electrica S.A. in anul 2011 pentru anii 2009 si 2010 (analizati impreuna) si in anul 2012 pentru anul 2011".

 
ENEL va trebui sa plateasca o suma egala cu nerealizarea investitiei aplicabila inmultita cu CMPC (n.red. costul mediu ponderat al capitalului) plus 3%
 
 
Surse apropiate anchetei
Potrivit unor surse apropiate anchetei senatoriale, in cazul in care nu isi indeplineste obligatiile contractuale, ENEL va trebui sa plateasca penalitati egale cu sumele care trebuiau investite, iar acestea se inmultesc cu costul mediu ponderat al capitalului. "De exemplu, daca trebuiau investite 200 de milioane de euro si au investit doar 150 de milioane, trebuie sa plateasca restul de 50 de milioane de euro", au afirmat sursele citate. Potrivit contractului de privatizare, in cazul in care nu au fost respectate angajamentele, ENEL va trebui sa plateasca "o suma egala cu nerealizarea investitiei aplicabila inmultita cu CMPC (n.red. costul mediu ponderat al capitalului) plus 3%". Sursele citate mai spus ca este posibil ca ENEL sa refuze plata acestor penalitati, iar litigiul intre stat si investitor ar putea dura foarte mult timp.

ENEL s-a angajat prin contractul de privatizare sa realizeze investitii de 220 de milioane de euro in perioada 2009-2011. Investitiile au fost realizate in proportie de 53% in 2008 si de 52% in 2009.

ENEL: Intarzierea in realizarea investitiilor a fost cauzata de factori externi asupra carora Enel nu a avut control

 
Incepand din acest an insa, va creste considerabil volumul lucrarilor de investitii si cel al fondurilor alocate in acest scop, pentru a depasi chiar nivelul prevazut initial.
 
 
ENEL
Reprezentantii ENEL sustin ca incepand din acest an, va creste volumul lucrarilor de investitii astfel incat sa fie depasit nivelul prevazut initial.
"Compania Enel este pe deplin angajata sa realizeze planul de investitii prevazut prin contractul de privatizare al Muntenia Sud, care prevede 220 milioane euro in perioada 2009-2011. Astfel, recent Enel a lansat cel mai complex program de investitii in reteaua electrica implementat vreodata in regiunea Muntenia Sud, deschizand circa 20 de santiere pentru lucrari de modernizare in Bucuresti. De asemenea, lucrari importante sunt in derulare pentru a moderniza 11 statii de inalta tensiune, precum si pentru a realiza o retehnologizare completa pentru 400 de posturi de transformare si pentru schimbarea cablurilor vechi de medie si joasa tensiune. Intarzierea in realizarea investitiilor prevazute pentru anii 2008 si 2009 a fost cauzata mai ales de factori externi asupra carora Enel nu a avut control, precum intarzierea finalizarii procesului de privatizare a Muntenia Sud, obligatia de a realiza procesul de separare legala a activitatilor imediat dupa privatizare, precum si necesitatea de a revizui toate proiectele pentru a raspunde unor standarde mai inalte si specificatiilor tehnice unificate in cadrul companiei. Incepand din acest an insa, va creste considerabil volumul lucrarilor de investitii si cel al fondurilor alocate in acest scop, pentru a depasi chiar nivelul prevazut initial. Reamintim ca planul de investitii al Enel pentru urmatorii 5 ani se ridica la 700 milioane euro pentru toate regiunile in care compania opereaza, cu mult peste nivelul investitiilor realizate inainte de privatizare", se arata intr-un raspuns al ENEL la intrebarile adresate de HotNews.ro.

ENEL nu a distribuit dividende chiar daca exista posibilitatea sa se faca tranfer de profit intre companii

Nedistribuirea de dividende a fost decisa chiar daca exista suspiciunea ca se face transfer de profit intre companiile din grupul ENEL, in unele companii, SC ELECTRICA SA nefiind actionar. "Reprezentantii SC ELECTRICA SA, in timpul audierilor, au informat Comisia de faptul ca Electrica Muntenia Sud SA a vandut active (spatii de birouri) catre alte companii, exemplu: Enel Servicii Comune iar acum se sta cu chirie in aceste spatii, platindu-se in jur de 500 de euro/persoana/an. In esenta exista posibilitatea sa se faca transfer de profit intre companiile din grupul ENEL, in unele companii, SC ELECTRICA SA nefiind actionar", se arata intr-una din variantele raportului final realizat de comisia senatoriala.

  • NOTA RED. HotNews.ro a publicat in exclusivitate, pe data de 10 iunie 2010, un raport al comisiei senatoriale in care era inclus acest paragraf referitor la suspiciunea de transfer de profit. HotNews.ro a intrat si in posesia raportului final oficial (n.red. atasat) din care a fost scos acest exemplu care sta la baza suspiciunii de transfer de profit. Fata de prima varianta, raportul final oficial nu a suferit alte modificari substantiale.


Potrivit Electrica, Legea 31/1990 si contractul de privatizare prevad ca "numai in cazul unei vanzari de active/inchirieri care depasesc 20% din total active compania trebuie sa aiba aprobare AGA (in acest caz, este nevoie si de aprobare Electrica)".

Ministerul Economiei: Reprezentantii statului in CA apara interesele societatii, iar reprezentantii din AGA pe cele ale actionarului

Chiar daca nu exista un control asupra modului in care este utilizat profitul, reprezentantii Ministerului Economiei din Consiliile de Administratie au votat pentru nerepartizarea de dividende. "Comisia a constatat ca deciziile SC ELECTRICA SA sunt insusite si sustinute de reprezentantii sai in AGA, nu acelasi lucru se intampla si cu reprezentantii SC ELECTRICA SA in Consiliul de Administratie. Putem exemplifica: cand s-a discutat in Adunarea Generala a Actionarilor repartizarea profitului Companiei ENEL SpA, reprezentantii SC ELECTRICA SA au votat pentru acordarea de dividende dar membrii Consiliului de Administratie au hotarat sa nu se repartizeze dividende (au votat si reprezentantii SC ELECTRICA SA ¬pentru"). De aceea Comisia cere Ministerului Economiei si Comertului si Mediului de Afaceri ca si reprezentantii in Consiliul de Administratie sa fie numiti de catre SC ELECTRICA SA", se arata in raport.

 
Membrii Consiliului de Administratie isi exercita mandatul cu loialitate, in interesul societatii (...)De cealalta parte, reprezentantii S.C. Electrica S.A. in Adunarea Generala a Actionarilor sunt mandatati sa apere interesele actionarului
 
 
Ministerul Economiei
La solicitarea HotNews.ro, Ministerul Economiei a justificat decizia luata de membrii Consiliului de Administratie prin faptul ca acestia apara interesele societatii, pe cand reprezentantii Electrica in AGA apara interesele actionarului.

"In temeiul art. 1441 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, membrii Consiliului de Administratie isi exercita mandatul cu loialitate, in interesul societatii, daca in momentul luarii unei decizii de afaceri cu privire la administrarea societatii sunt in mod rezonabil indreptatiti sa considere ca actioneaza in interesul societatii. De cealalta parte, reprezentantii S.C. Electrica S.A. in Adunarea Generala a Actionarilor sunt mandatati sa apere interesele actionarului", afirma Ministerul Economiei.

Ministerul Economiei a mai raspuns ca nominalizarea persoanelor pentru aceste functii se face de catre Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor de la Electrica SA. Aceasta informatie contrazice atat datele raportului, cat si un raspuns transmis de Electrica la solicitarea HotNews.ro.

Iata raspunsul Electrica referitor la nominalizarea membrilor din CA si AGA:

"Consideram necesar ca Electrica S.A. sa faca propuneri pentru membri CA si AGA la ENEL"

Iata raspunsul Ministerului Economiei:


"Desemnarea reprezentantilor S.C. Electrica S.A. in Adunarile Generale ale Actionarilor ENEL Distributie Muntenia S.A. si ENEL Energie Muntenia S.A se face de catre Adunarea Generala a Actionarilor S.C. Electrica S.A., in calitatea sa de actionar la cele doua societati. Desemnarea membrilor Consiliilor de Administratie la ENEL Distributie Muntenia S.A. si ENEL Energie Muntenia S.A. se face de catre Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor fiecareia dintre cele doua societati, in temeiul art. 1371 alin. (1) din Legea 31/ 1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Nominalizarea persoanelor pentru aceste functii se face de catre AGOA S.C. Electrica S.A., in calitatea sa de actionar la cele doua societati".

  • "Daca s-ar fi distribuit dividendele, statul, prin Electrica, ar fi primit 105 milioane de lei din profitul pe 2008 si 62 de milioane de lei pe 2009 de la ENEL Distributie Muntenia. De asemenea, ar mai fi primit 46 de milioane de lei pe 2008 si 2,8 milioane de lei pe 2009 de la ENEL Energie Muntenia", potrivit surselor apropiate anchetei.


Membrii Consiliilor de Administratie si AGA

Consiliul de Administratie Enel Distributie Muntenia

  • Enel - Claudio Zito
  • Enel - Alberto Birga
  • Enel - Stefano Piva
  • Electrica - Florentina Constantinescu (din cadrul Ministerului Economiei)
  • Electrica - Stefan Mircea (din cadrul Ministerului Economiei)

Consiliul de Administratie Enel Energie Muntenia

  • Enel - Claudio Zito
  • Enel - Matteo Cassani
  • Enel - Stefano Piva
  • Electrica - Viorel Uleia (din cadrul Ministerului Economiei)
  • Electrica - Stefan Mircea. (din cadrul Ministerului Economiei)

AGA Enel Distributie Muntenia


  • Enel - Claudio Zito (Presedinte)
  • Electrica - Cerasela Patrascanu
  • Fondul Proprietatea - Codrut Tudor
  • Enel - Cosmin Predoiu/Paul Farca

AGA Enel Energie Muntenia

  • Enel - Claudio Zito (Presedinte)
  • Electrica - Victor Cazan
  • Fondul Proprietatea - Codrut Tudor
  • Enel - Cosmin Predoiu/Paul Farca
Cum a intrat ENEL pe piata din Romania

- Contractul de privatizare prin care ENEL a obtinut 64,25% din actiunile de la Electrica Muntenia Sud a fost semnat in 11 iunie 2007, iar tranzactia a fost finalizata pe 8 iunie 2008. Valoarea tranzactiei a fost de circa 820 milioane de euro.

- Electrica Muntenia Sud - acum Enel Energie Muntenia (furnizare) si Enel Distributie Muntenia (distributie) - alimenteaza cu energie Bucurestiul si doua judete adiacente, deservind circa 1,1 milioane de clienti.

- Prin aceasta achizitie, Enel a devenit cel mai mare distribuitor de electricitate din Romania, cu o cota de piata de aproximativ 30%, impreuna cu celelalte doua foste filiale ale Electrica, Dobrogea si Banat, pe care le-a preluat in 2005.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








7058 vizualizari
  • +14 (14 voturi)    
    wow! (Luni, 5 iulie 2010, 20:05)

    dixit [utilizator]

    asa ceva e de neinchipuit! cum e posibil sa fie asemenea afacere pe banii statului roman, implicit pe banii amarutului care-si plateste facturile la electricitate? a da, suntem in romania, statul e complice la furt din buzunarele saracanilor, ca sa dea la cativa alesi... ma scuzati de perplexitatea de la inceput, credeam ca faptele de mai sus s-au petrecut intr-un stat de drept, respectuos fata de cetateni, care isi respecta propriile legi..... tunurile astea sunt la ordinea zilei, nu avem de ce sa ne simtim furati si ultragiati, e ceva perfect NORMAL in romania.
    • +4 (4 voturi)    
      de ce nu are ursul coada si statul bani (Marţi, 6 iulie 2010, 8:05)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui dixit

      de aia nu are statul bani sa plateasca salariile bugetarilor !
    • +1 (1 vot)    
      Oho (Marţi, 6 iulie 2010, 14:05)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui dixit

      Stai sa vezi la EON Moldova ce gaseste Comisia lu' peshte. Te sperii....
  • 0 (14 voturi)    
    Dle Videanu.... (Luni, 5 iulie 2010, 20:17)

    lili [anonim]

    Companiile din subordinea ME actioneaza de capul lor si in interesul cui??!!! Ca al statului roman, NU. Asa arata raportul Comisiei Senatoriale condusa de Dna PDLista Anca Boagiu. Cum explicati, Dvs, Dle Videanu matrapazlacurile de la ENEL facute cu stiinta si aprobarea celor de la ANRE si Electrica Dvs ??!!! Va doare undeva de tara asta, ne-am saturat de guvernarea portocalie, de hotii vostri !!! Nu mai vedeti voi PDL la guvernare 20 de ani de-acum inainte.....
    • +2 (16 voturi)    
      Desteptule (Luni, 5 iulie 2010, 20:34)

      Ciprian [anonim] i-a raspuns lui lili

      Bai desteptule, privatizarea a fost facuta de PNL, in mandatul lui Vosganian.
      • +12 (12 voturi)    
        Ai dreptate (Luni, 5 iulie 2010, 21:00)

        HESS [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

        Si mult mai multe sau facut pe vremea halorlaltii.Dar asta nu inseamna ca astia trebuie sa inchida ochii sau sa faca alte talharii.Doar cineva promitea o lupta crancena cu coruptii si mogulii si raul din romania.Ca aia au facut ca ceilalti au dres .Pana cand dau vina unii pe altii.?Toti sant manjiti si legati intre ei prin talharii si de aceea nimeni dintre ei nu are curajul sa ia taurul de coarne.Doar scuze.Ca nu se poate ,ca UE ,ca contractul e asa si pe dincolo.
      • +5 (7 voturi)    
        te incalzeste pe tine mai mult ca facut PNLul? (Marţi, 6 iulie 2010, 10:11)

        sandraAAA [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian

        nu conteaza pe vremea cui s-a facut...conteaza cine raspunde, si daca raspunde? S-a descoperita aceasta frauda...OK, sa vedem vinovatii! in catuse bineinteles...Pana atunci, sunt toti o apa si un pamant si se acopera unul pe altul..ne mai arunca noua din cand in cand putin praf in ochi ...
      • -3 (5 voturi)    
        Alianta DA ? (Marţi, 6 iulie 2010, 11:59)

        escu [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

        Da? Pai nu era alianta DA ?care-i deosebirea intre PDL si PNL ? nici una ...se lupta care sa fie la masa de furat !
    • +2 (4 voturi)    
      O sa vada guvernare (Luni, 5 iulie 2010, 20:37)

      laur [anonim] i-a raspuns lui lili

      Ca se vor muta la alt partid. Si va candida unul mai cuminte. Si ei din spate vor guverna iar!
    • -1 (5 voturi)    
      Asta-i capitalismul, (Luni, 5 iulie 2010, 20:51)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui lili

      cativa se imbogatesc pe spinarea celor multi. Si, in capitalism, statul serveste interesele celor cativa.
      • +3 (3 voturi)    
        trebuia sa inchei cu (Marţi, 6 iulie 2010, 10:31)

        gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        noi muncim, noi nu gandim :|
    • -1 (5 voturi)    
      Lili, citeste tot inainte sa injuri (Marţi, 6 iulie 2010, 8:56)

      Nicu [anonim] i-a raspuns lui lili

      Contractul a fost semnat in 2007 si a intrat in valabilitate in 2008. Dar de, asa ati fost invatati, sa ii gasiti pentru tot si toate vinovati pe Basescu si guvernul actual. Nu mai vedeti barna din ochii vostri de paiul din ochii celuilalt.
      • +2 (4 voturi)    
        OK, si il bagam sub pres???!! (Marţi, 6 iulie 2010, 10:01)

        lili [anonim] i-a raspuns lui Nicu

        Intai ca nu au urmarit indeplinirea conditiilor din contract, asa arata raportul - GRAV
        Apoi, daca acel contract avea atatea tampenii in el, aia care au urmat la guvernare ce-au facut??!! L-au bagat sub pres??!!
        Si asta e valabil cu toate contractele uitate de toti si din care Romania pierde la greu !!
        Asta e problema, ca interesele Romaniei nu au culoare politica, dar asta nu pricepe deloc clasa politica din Romania.
        • -1 (3 voturi)    
          mai galagie! (Marţi, 6 iulie 2010, 12:52)

          unchiesu' [anonim] i-a raspuns lui lili

          daca o sleahta de nesimtiti lasa gunoi in scara blocului si vine unul sa dea cu matura, tu urli la ala care curata, ca ridica praful? pai tocmai ce ai citit (daca ai citit) ca de ceva timp munceste comisia aia senatoriala sa scoata mizeria de sub pres...
  • +5 (5 voturi)    
    Tara tuturor posibilitatilor (Luni, 5 iulie 2010, 20:33)

    Maur [anonim]

    Si eu care credeam ca SUA e tara tuturor posibilitatilor.
  • 0 (6 voturi)    
    Hotii cu aprobare de la Videanu (Luni, 5 iulie 2010, 20:41)

    Crai de curte veche [anonim]

    Cine sa apere pe platitotorii de taxe si impozite ?
    Cei din CA-uri ?
    la Enel vad ca in CA sunt reprezentantii ministerului condus de d-ul Videanu de la Teleorman , un ins la fel ca si seful judetului Teleorman?
    Societatile din subordinea Ministerului si economiei si mediului de afaceri reprezentanti in AGA si CA-uri de la MEC, sa rotunjeasca veniturile nesimtite nota d-lui Videanu aceste venituri nu sunt nesimtite ca sunt facute pe spinarea votantilor?
    S-ar putea sa nu mai vedeti guvernare alaturi de fratii vostri liberali.
  • +9 (9 voturi)    
    Cum? (Luni, 5 iulie 2010, 20:42)

    Watt [anonim]

    Mai tineti minte rechizitoriul de la procesul ceausestilor? In baza caruia au fost executati?
    Intotdeauna m-am intrbat cum ar fi aratat Romania daca inca era in vigoare pedeapsa capitala. Intotdeauna m-am intrebat daca ar mai fi fost cineva in stare sa o aplice. Intotdeauna m-am intrebat, daca mai era cineva capabil s-o aplice, pentru ceea ce cuplul dictatorilor a facut, executia a constat in ucidere cu gloante, cum ar fi trebuit pedepsiti cei care se fac vinovati de subminarea tarii, cu vinderea ei pe nimic?
  • +2 (6 voturi)    
    hmm (Luni, 5 iulie 2010, 20:54)

    cata [anonim]

    "Electrica ar putea primi de la ENEL sumele care nu au fost investite potrivit contractului de privatizare"-aici mi se pare pare fraza cheie a celor care au declansat micul razboi cu ENEL. Cand politicul din RO actioneaza in legatura cu un subiect, nu o face niciodata dezinteresat sau pentru interesul cosumatorului. Si nimeni nu ma va convinge de asta. Asa ca stau si ma gandesc ce asunde campania asta anti ENEL in conditiile in care singura chestie care li se poate intmpla este plata unor sume pt neinvestitiile realizate, altfel spus niste penalitati? Si singura chestie care imi vine in minte este foamea dupa niste comsioane sau santaj pentru a implica niste companii falimentare ale statului ca sa primeasca niste banisori ca timpurile sunt dificile. Demesrul e pur demagogic si e clar al unei gasti care in orice caz nu e mai buna ca a altora. Deci neimpresionant intr-o tara a manipularilor.
  • +7 (7 voturi)    
    Dar (Luni, 5 iulie 2010, 20:55)

    HESS [anonim]

    Mai trist este faptul ca cei platiti sa remedieze aceste acte CRIMINALE striga ca vezi doamne nu sant bani la buget.Exista sute daca nu mii de asfel de gauri prin care bugetul pierde bani.Dar unii stiu doar sa strige ca bugetul e gol si sa de-a vina pe pensionari si bugetari(nu ca nu ar avea un dram de adevar un dram) dar sa vada aceste gauri negre nu vor sa le vada.Si ce este cel mai trist e ca exista idioti care chiar ii cred.Nimeni nu raspunde pt aceste acte criminale,nimeni nu e vinovat.Toti le stiu dar nimeni nu misca sa faca ceva.Scuze si iar scuze.Ca nu pot ca nu ii lasa UE ca sant privati ca pe dracu si tatsu.Mii de mici intreprinzatori au falimentat datorita scumpirii pretului energiei electrice asa la vrajeala.La gaz cred ca e la fel.Toti au venit in tara sa SUGA si atat.Nu tu investitii in utilaje in liniile de productie.Putini infim de putini au facut investitii.Statul prin arganele de control prin ministerele sale prin poloiticienii sai sant participi la aceste jafuri si gauri negre.Sacul partidului trebuie sa fie umplut .,campaniile electorale au nevoie de bani.Mita,comisioane si inchiderea ochiilor ,acestea sant atributele politicieniilor si institutiilor statului mafioto-criminal.Plecati din tara cei care mai puteti.Caci numai o dictatura militara mai salveaza romania de monstruoasa caracatita a romaniei CORUPTIA.
  • -2 (8 voturi)    
    interesting (Luni, 5 iulie 2010, 21:13)

    misa [anonim]

    Astia de la PDL nu se satura; a dat dihonia si in ei cu banii. Acum sunt calare pe investitori de parca ei ar fi niste fete mari, nestitutoare, n-au auzit si n-au facut nimic. Tot ce s-a facut s-a facut cu acord politic si la privatizare si supervizare after. Deci sa ne lase cu joculetele lor care-i vizeaza doar pe ei si buzunarele lor. Au nevoie de tapi ispasitori ca sa dea vina pentru ca n-au bani si saraca populatie este furata. Sa ne lase cu trucurile binecunoscute.Tare as vrea de exemplu sa aflu care erau interesele unora din comisie vizavi de Electrica Serv, filiala de mentenanta a companiei Electrica,aflata in pragul falimentului care a concediat un numar semnificativ de oameni. Altfel spus, domnul stat ar avea interesul sa salveze o companie de stat cu ajutorul unei companii private si care ar fi cea mai buna metoda decat punand presiune pe acea companie. Cel mai interesant e ca politicul nu are interes sa-si salveze o companie pe care nu a fost in stare sa o gestioneze de dragul nostru, ci as pune pariu pe dorinta de a mai trage niste bani sau de a le pregati pentru niste privatizari din care sa-si ia bucatica.Nimic nou pentru ei
    • +2 (2 voturi)    
      deci... (Marţi, 6 iulie 2010, 13:00)

      ctl [anonim] i-a raspuns lui misa

      ...care e parerea ta? sa o lase balta?
  • +8 (8 voturi)    
    OK. E oficial (Luni, 5 iulie 2010, 21:17)

    Justin Puscasu [anonim]

    faptele sunt constatate de o comisie senatoriala.
    Se autosesiseaza cineva?
  • 0 (0 voturi)    
    iar? (Luni, 5 iulie 2010, 21:32)

    codrin [anonim]

    Iar comisia cu raportul? Ce scheme mai fac si astia din politic. Nerealizarea investitiilor e o falsa problema de care s-au agatat intr-un mod suspicios, ca sa nu zic smechereste. Conform contractului de privatizare perioadele de nvestitie asumate trebuie analizate doar impreuna(nu se pot realiza defalcat pe fiecare an in parte). ANRE are obligatia sa investigheze investitiile facute abia la final, deci legatura dintre tarife si investitii este iarasi o pista falsa. Si atunci ar fi interesant de aflat cine se afla in spatele comisiei, cine are interes si de ce. Parca si Ontanu a a fost implicat in asta, a facut o cerere si a atacat ENEL.
  • +1 (1 vot)    
    aiurea (Luni, 5 iulie 2010, 21:38)

    Ipse [anonim]

    @Maur: Gresesti, Romania este tara tuturor imposibilitatilor (de la Parazitii citire)!
  • -3 (7 voturi)    
    asta meritam. (Luni, 5 iulie 2010, 22:11)

    zoe [anonim]

    mai, acum v-ati dat seama ca sunt cateva mii de smecheri in tara asta in frunte cu cei de la putere, clica lui basescu, udrea, videanu, berceanu, vladescu si altii ca ei si noi cei cateva de milioane de prosti. cat timp trebuie sa mai treaca sa va treziti si sa iesiti pe strazi sa va cereti garantia pentru o viata mai buna. imprumutul de la fmi si dobanda tot noi prostii il platim. daca lasam sa mai treaca timpul, ei vor fi din ce in ce mai bogati si noi din ce in ce mai saraci....trezitiva fratilor.
  • -3 (5 voturi)    
    junk (Luni, 5 iulie 2010, 22:25)

    acid [anonim]

    Mda. Nu ma mai mira nimic. Nu o fi ENEL alba ca zapada, dar sigur nu sunt nici astia din politic. Asa ca demersul comsiei conduse de Boagiu imi miroase suspect, mai ales ca vine pe un fond al naibii de complicat economic. Si desi raportul e gata de ceva vreme, l-au facut public abia dupa ce s-au epuizat niste teme care au fost in atentia publica. Manipulativ din start. De ce decredibilizarea ENEL? tocmai ENEL, care in urma privatizarii Electrica Muntenia Sud( un simplu exemplu) staul a primit una dintre cele mai mari sume la buget. Apropo, unde s-au dus acesti bani, de ce nu se verifica unde s-au evaporat sumele? Mai stie cineva ceva de Fondul National de Dezvoltare care trb sa gestioneze din sume? Ce ar fi ca staul sa se verifice pe el inainte sa decredibilizeze investitori care oricum platesc mereu tot felul de comisoane si sunt permanet presati sa dea spagi? As pune pariu ca si acum e un caz de presiune. Ar fi de aflat ce se interese ascunde demersul, care grupare s-a decis sa-si revendice bucatica.
    • -3 (7 voturi)    
      Adevarat (Luni, 5 iulie 2010, 22:50)

      Cata [anonim] i-a raspuns lui acid

      E o pista asta cu FND. E adevarat ca potrivit contractelor de vanzare, statul a obtinut una dintre cele mai mari sume din vanzarea Electrica Muntenia S, circa 820mil euro si autoritatile au promis ca veniturile vor fi folosite transparent pentru infrastructura, autostrazi, cofinantare fonduri europene, dar nimic din toate astea nu s-a intamplat. Sumele colectate s-au evaporat, destinatii imprecise, o enigma totala. Cel putin 3 miliarde au acoperit cheltuielile din campaniile electorale, alte 10 cica s-au dus catre rezerva valutara, dar restul? Si acum ce fac astia? Dau vina pe investitori. E mai mult decat dubios, e perfect made in pdl si gasca risipitoare.
  • -3 (3 voturi)    
    de haha (Luni, 5 iulie 2010, 22:35)

    doctor [anonim]

    Nu ma pot opri din ras. Ministerul Finantelor are nevoie de bani si nu stie de unde sa-i mai produca? Mijto manipulare. De nota10, doar ca n-au citit prea bine contractul cu perioada de investitie si cand trebuie sa dea astia de la ENEL raportul final. Treaba romaneasca.
  • +1 (5 voturi)    
    si se intampla ceva? (Luni, 5 iulie 2010, 22:55)

    dan c [anonim]

    toti ce fac anchetele astea le fac doar ca sa suga ceva, iar noi , tampiti ,sa credem ca cineva ne apara. pai se fura de la inceputuri in electrica. de pe vremea conel, renel ire etc. ce importanta are ca il cheama vacaroiu, tariceanu, dan ioan popescu, voiculescu-seres, tariceanu iar saracu ca era slab si avea nevoie de vitamine pt "sa-ti fie rusine patriciu" si acum vindeanu. treziti-va frate, numele difera , canalele sunt aceleasi si e sport national pe banul public. s-a furat prin subventii incrucisate, contracte cu "baetii dastepti" si prin achizitii si acoperire management neperformant. Il regasiti in factura. somn usor romane, politicienii spoliaza de la tine pt ei!
  • +1 (3 voturi)    
    revolta pana la revolutie (Luni, 5 iulie 2010, 23:41)

    vaxus [anonim]

    pai sa le luam gatul si excrocilor de Enel si excrocilor din guvernul Romaniei. Altfel nu se mai poate. Si apoi sa vedem cine este indreptatit sa faca sacrificii, ce deh, e criza!
  • +1 (5 voturi)    
    treziti-va (Luni, 5 iulie 2010, 23:52)

    ana r [anonim]

    Rapoarte de astea se fac numai la comanda. interesele unora in dauna sau favoarea altora. ciudat e cum tot ei cu gura mare cand au datorii imense prin firmele de stat care nu mai platesc demult pentru curentul consumat. si oare cum raspunde statul marilor companii care au inceput sa puna semne de intrebare cu privire gaselnita reorganizarii activelor de stat producatoare de electricitate, o mutare menita sa alimenteze baietii destepti din energie, atat de dragi lui basescu, care fac bani multi din vanzarea scumpa a curentului cumparat ieftin? cum e cu asta? prea multe semne de intrebare care duc total in derizoriu asa-zisul interes subit legat de ENEL. daca taceau filosofi ramaneau cei din comisie
    • 0 (0 voturi)    
      investitii (Marţi, 6 iulie 2010, 11:22)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui ana r

      Ana,
      Mai bine faceti voi investitiile, si nu se mai ia nimeni de voi. Investitiile pe care voi ati spus ca le faceti.
      A ...si nici curentul nu va mai pica si nici aparatele electrice nu se mai ard.
      Spor la investitii!
      • 0 (0 voturi)    
        zau? (Marţi, 6 iulie 2010, 15:15)

        conu [anonim] i-a raspuns lui cristian

        Sa fim corecti. ANRE are obligatia sa verifice investitiile facute, la sfarsitul perioadei stabilite – adica in 2012, nu pe ani. Daca se constata neconcordate, compania este obligata sa dea inapoi la stat banii care au fost introdusi in tarif in mod nejustificat. Deci nu se poate spune inca ca nu s-au realizat investitiile. Si cel mai interesant element este ca statul are datorii imense la ENEL, de ex CFR, care a stopat platile dupa privatizare. Deci cine smecherul? Si mai nou Videanu a anuntat ca soluţii posibile compensarea datoriilor istorice cu vânzarea participaţiilor minoritare ale statului la Enel sau E.ON ori cu dividendele oferite statului de respectivele companii.
        Din cauza datoriilor istorice ale CFR acumulate la producătorii de energie, aceştia nu pot realiza anumite investiţii, iar încasările la bugetul de stat sunt diminuate. Ministrul a amintit că o decizie anterioară era să nu se acorde dividende şi să se reinvestească tot profitul obţinut. Deci ne pirdem timpul discutand pentru ca de fapt sunt jocurile puterii, ei intre ei pt ca sunt in colaps. Si de aici ar trebui inceput. Politicieni care ne-au adus pe pe marginea prapasteiei
        • 0 (0 voturi)    
          continuare (Marţi, 6 iulie 2010, 15:33)

          cristian [anonim] i-a raspuns lui conu

          Eu cred ca tu esti angajat de Enel sa raspunzi.

          Alte pincanterii din smecheriile Enel in Romania ne mai spui?

          Feel free si ne spune!!!!

          Sa nu ai retineri!!!!
          • 0 (0 voturi)    
            funny (Marţi, 6 iulie 2010, 16:52)

            conu [anonim] i-a raspuns lui cristian

            doar cetatean informat, satul de porcariile made in ro. ne lasam prostiti de orice. am fost angajat la stat si am cunoscuti care stiu cum merg treburile. si nu, nu statul e vinovat, ci domnii care se infilteraza in sistem. am vazut cum au fost refuzate contracte unor firme foarte corecte pentru clientela, etc. ma distreaza, daca cineva incearca sa judece corect,e pus int-o tabara sau alta. alta actiune manipulativa. ia sa-mi spui tu cum fac primariile cand li se cere autorizatie de lucrari? sa vezi ce spagute cer, altfel nu-ti da voie. suntem o tara putreda pana in radacini, n-am sa iau niciodata apararea sistemului romanesc pentru ca stiu cum functioneaza. strainii se prostesc cand vin aici pentru doar asa supravietuiesc.
    • 0 (0 voturi)    
      da (Marţi, 6 iulie 2010, 11:33)

      crina [anonim] i-a raspuns lui ana r

      Se vede cat de dubioasa e comisia insasi din faptul ca in primul raport neoficial era trecut tranfer de profit, iar in raportul final, cica doar suspiciune. foarte profesionist, ce sa zic. cum incearca politica din romania sa-si gaseasca vinovati si sa santajeze. fabulos.
      • 0 (0 voturi)    
        nu doar ... (Marţi, 6 iulie 2010, 12:21)

        andu [anonim] i-a raspuns lui crina

        Mai sunt si alte diferente fata de primul raport. Cum le poate explica comisia? Spre exemplu in raport. final nu se mai mentioneaza ca Enel a beneficiat de dobanzi in surplus din dividende care nu a impartit. Mai mult se spune ca membrii in cda al Electrica au votat pentru neimpartirea dividendelor. Apoi o alta inadverdenta este ca nu mai apare faptul ca Enel a cerut special sa nu fie modificat regulament ANRE. Sau ca Enel preia investitile de bansament facute de privati, si investitile respective se regasesc in planul de modernizare al Enel. Deci comisia e la furat si total necredibila. A jucat o carte doamna Boagiu. A cui, probabil nu vom afla. Asa cum se intampla mereu in RO. Iar, noi suntem singurii pierzatori, cetatenii simpli.
  • +4 (4 voturi)    
    Ce pericliteaza siguranta nationala. (Marţi, 6 iulie 2010, 3:57)

    ioan [anonim]

    Stie cineva? Furaciunea generalizata, este trecuta ca atentat la siguranta statului?
  • +4 (4 voturi)    
    hotia (Marţi, 6 iulie 2010, 8:53)

    caragiale [anonim]

    hotia inrobeste Romania !

    Cum sa dai resursele si elementele strategice ale tarii pe mana privata fara un control al statului ?

    Asa au bagat in cap si au spalat creierele Romanilor trusturile de presa si grupurile de interese ce se infruptau cu bani murdari !

    Dupa ce au dat din mana TOT ce putea aduce profit , acum statul se dovedeste a fi unul FALIMENTAR . Masurile la cunoasteti.

    sa traiti bine !
  • -1 (1 vot)    
    sursele de energie (Marţi, 6 iulie 2010, 11:21)

    bedexe [utilizator]

    Dar spuneti si din ce este produsa energia din Ro si in ce procente, comparativ cu alte state ... sa vedeti surprize si o sa realizati cat de antici suntem
  • +2 (2 voturi)    
    hotie multilateral dezvoltata (Marţi, 6 iulie 2010, 12:26)

    brod [anonim]

    recomand tuturor abonatilor enel sa-si examineze cu atentie facturle primite, mai ales la asa zisa regularizare. vor constata cum sunt furati, prin facturarea repetata a unor zeci / sute de kwh deja platiti! din pacate, am tinut la dispozitia unei "distinse" jurnaliste actele referitoare la acest aspect, dar s-a... razgandit si a plecat, probabil in cautarea altor subiecte :)
  • 0 (0 voturi)    
    enel dobrogea (Marţi, 6 iulie 2010, 16:08)

    bbi [anonim]

    sa-i verifice si pe enel dobrogea , se misca si astia cu un talent nemaivazut, oameni fac investitii si ele intra in patrimoniul electrica , cum este posibil asa hotie , numai in romania, astia fac bani dormind , sunt mai rai ca mafia . Exact Mafia din italia este in romania print enel . Schimba doi trafi si apoi dorm tot anul !
  • 0 (0 voturi)    
    fas (Marţi, 6 iulie 2010, 17:05)

    bibanu [anonim]

    Sefa comisiei, doamna boagiu, care cica a dat in presa despre fostul iubit syda si l-a despartit de elenuta basescu? mijto personaj. rafuielile astora ma lasa rece. dupa presa, vad ca au luat la rand companiile. se cauta nod in papura de parca ar fi sfinti. ce ar fi ca si companiile sa se apuce sa dea afara de presiunile astora? balamuc nene
  • 0 (0 voturi)    
    hotie pe fata (Luni, 12 iulie 2010, 14:35)

    Marcus [anonim]

    acelasi lucru se intampla si cu eon furnizare moldova, care trimit 3 feluri de facturi catre abonati, toate cu ultimatum de platit, sunt pentru una si aceeasi perioada, numai unora le zice "rezervare", "citire la 4 luni", altele de "regularizare". clientul disperat plateste, plateste, nu stie ce plateste.....se schimba contorii la ordinea zilei, pun indexuri din burta si te trezesti vesnic dator de milioane, zeci de milioane la acesti hoti. nici nu ai unde sa reclami, primesti niste raspunsuri de-al dracului de pe la bacau, cu termeni juridici, cu imbarligaturi marca anre, autoritate care de fapt obladuieste jaful celor de la eon gaze si energie...acu vad ca si la enel, la fel. tara asta mai are oleaca de mandrie? vin toti idiotii si ne fura cu acte si facturi "legale"...sub obladuirea politicienilor corupti si incompetenti. poate cineva sa se sesizeze in privinta jafului organizat de aceste companii? este in stare cineva sa apere acest popor de jaful hotilor? ma refer la oameni, functii si autoritati , toti platiti pe bani publici
  • 0 (0 voturi)    
    dESPRE PRIVATIZAREA RENEL, CONEL ETC (Marţi, 25 ianuarie 2011, 17:30)

    SYLVESTER [anonim]

    Fratii mei lucrez la ei de 27 de ani ,Dezmembrarea firmei a inceput sub ministeriatul lui Berceanu si a prietenului acestuia dl. Lucian Silviu Boghiu adus special de la Vaslui. Dupa ce si-a facut "treaba" moldoveanul a fost cadorisit cu postul de director la Luxten ,unde a plecat impreuna cu ilumnatul public al IDEB-ului ca sa fie treaba treabaMai ginditi-va si cine a mai supt de la Luxten si dupa aia dati-va citeva palme ca prea tipati in anii '90 referitor la salariile de la Renel fara macar sa stiti cu ce se maninca munca pe acolo! Ati vrut privatizare la Renel si vi s-a dat Enel! .Acum spalati-va cu el pe cap. Si cititi-va bina contractele de furnizare, ca d-aia sinteti romani dastepti! Dupa ce osa vise ia sicenusa din vatra o sa vise dea si cite un opait "made in Italy" Va pup! Adevaratilor!
  • 0 (0 voturi)    
    Enel (Luni, 1 august 2011, 19:52)

    Enel Broscari [anonim]

    Compania Enel ar trebui nationalizata, iar macaronarii arestati si trimisi in mina, cum a facut Putin cu toti corporatistii din Rusia privatizata de Eltin.
    Atat macaronarii cat si slugile lor romane din Enel sunt niste obraznici cu care nu se poate discuta decat cu biciul. Daca este asa, sa punem biciul pe Enel si sa-i aruncam pe macaronari afara din tara.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă