Industrie Feroviara
CFR recomand�� studen��ilor s�� evite rutele spre Cluj ��i Ia��i în perioada vizitei Papei Francisc CFR C��l��tori a anun��at acum câteva zile c�� va pune trenuri mai lungi între 31 mai ��i 2 iunie în zonele vizitate de Papa Francisc, iar compania recomand�� studen��ilor ”s�� evite utilizarea celor mai solicitate trenuri pentru evenimentele religioase din ora��ele respective” (Cluj ��i Ia��i). Reamintim c�� studen��ii au gratuitate pe trenurile CFR, iar o cincime dintre biletele emise anul trecut au fost pentru studen��i. Marea problem�� este c�� CFR folose��te zilnic 800 de vagoane, de��i ar avea nevoie de cel pu��in 350 în plus.
Nici nem��ii nu mai sunt ce au fost - Cum au ajuns trenurile germane s�� aib�� întârzieri record Reputa��ia Germaniei pentru punctualitate are de suferit dup�� ce anul trecut un sfert dintre trenuri au avut întârzieri ��i compensa��iile acordate pasagerilor au crescut ��i ele. Mul��i spun c�� este nevoie de o reform�� dur�� în sectorul feroviar german în care se fac dou�� miliarde de c��l��torii anual, de peste 30 de ori mai multe ca la noi. Criticii spun c�� statul german investe��te în infrastructur�� mult prea pu��in fa���� de alte state ��i cei mai pesimi��ti spun c�� sectorul feroviar german este ”praf ��i pulbere”. Evident c�� nu este chiar a��a, îns�� în articol pute��i citi despre problemele unei ����ri pe care noi românii o invidiem ��i o respect��m.
Un land german vrea s�� deschid�� mai multe linii de cale ferat�� închise între 1960 ��i 1990 În timp ce la noi liniile de cale ferat�� se împu��ineaz��, germanii v��d un mare poten��ial în redeschiderea unor linii închise acum zeci de ani ��i fac studii de fezabilitate în acest sens. Astfel, landul german Baden-Württemberg a analizat 75 de posibile rute ��i vrea s�� r��mân�� cu 15 rute viabile care s�� se ��i deschid�� traficului.
S-a stricat locomotiva, vagoanele sunt arhipline - Cât de vechi sunt trenurile cu care c��l��torim Oricine merge des cu trenul s-a nimerit într-un tren care a întârziat fiindc�� locomotiva s-a defectat ��i nu este c��l��tor care s�� nu fi constatat c�� num��rul de vagoane este prea mic fa���� de cât de mare este cererea. Este rezultatul unui sistem în care nu s-a investit mai deloc în vagoane noi în ultimul deceniu, în timp ce ����rile serioase au alocat miliarde de euro pentru vagoane, locomotive ��i trenuri electrice nou-nou��e. În articol pute��i citi cât de vechi sunt trenurile de la noi, în ce ritm se repar�� ��i care sunt firavele planuri cu trenuri noi. În perioade precum aceasta se resimte dur lipsa de vagoane: zilnic circula peste 1.400 de trenuri în ��ar�� ��i câteva sute sunt aglomerate.
���VIDEO Cum arat�� trenul lui Kim Jong Un ��i de ce dictatorilor nord-coreeni le place s�� c��l��toreasc�� pe calea ferat�� Kim Jong Un face o nou�� c��l��torie cu misteriosul s��u tren verde închis, de data aceasta la Vladivostok, pentru a se întâlni cu Vladimir Putin. To��i dictatorii din Coreea de Nord au c��l��torit des cu trenul, uneori multe mii de kilometri, pân�� în Vietnam, dar chiar ��i spre România. Nu se ��tiu foarte multe despre aceste trenuri blindate, luxoase, dar foarte lente, îns�� mai jos pute��i citi despre ce spun cei care au v��zut garniturile speciale.
Dou�� ����ri asiatice cu trecut complicat au redeschis o leg��tur�� feroviar�� dup�� 45 de ani Cambodgia ��i Thailanda deschid acum prima leg��tur�� feroviar��, dup�� 45 de ani de pauz��, mi��carea fiind gândit�� s�� impulsioneze comer��ul ��i turismul. Cambodgia este celebr�� pentru dictatura sângeroas�� a lui Pol Pot, dar în ultimii ani turismul a crescut puternic ��i economia a crescut. Thailanda este o ��ar�� mult mai dezvoltat��, dar la putere se afl�� o junt�� militar��.
Operatorul na��ional feroviar francez vrea s�� lanseze trenuri de mare vitez�� cu pre��uri low-cost în Spania Operatorul na��ional francez SNCF vrea s�� lanseze pe pia��a spaniol�� trenuri de mare vitez�� la care biletele s�� fie mult mai ieftine decât la cele ale companiei na��ionale din Spania, RENFE. Francezii vor s�� profite de deschiderea pie��ei spaniole în 2020 ��i spun c�� trenurile AVE sunt mai ales pentru clien��ii business ��i este nevoie de alternative mai ieftine, scrie publica��ia L'Express.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by