Auto
Românii și mașinile electrice: Bucureștiul în topul utilizatorilor, după CIV emise de RAR Automobilul electric rămâne un domeniu de viitor pentru startupurile de tehnologie din întreaga lume, încurajate și de succesul pe bursă al Tesla. Pe ce piață se poate baza însă automobilul electric în România?
Ce mărci auto au crescut cel mai mult în Europa și care sunt ”campioanele” scăderilor Jeep, Seat și Dacia sunt mărcile cu cele mai mari creșteri procentuale în UE între ianuarie și mai, perioadă în care vânzările de mașini noi au crescut cu 2,4%, arată datele ACEA. Germania este cea mai mare piață auto europeană, urmată de Marea Britanie. În România s-au înmatriculat aproape 48.000 de mașini noi, avans de 29% față de anul trecut.
Parteneriat Volkwagen-Renovatio pentru mașini electrice. Țintă de vânzări Porsche România: 500 mașini electrice în 2018 Proprietarii de mașini electrice noi Volkswagen din România vor avea acces gratuit în următorul an la zeci de stații de încărcare în rețeaua Renovatio, în limita a 10.000 km, după ce Volkswagen a extins parteneriatul de colaborare cu Renovatio și a anunțat intenția de a include în rețeaua Renovatio e-charge punctele de alimentare electrică deținute de dealerii proprii. Volkswagen va oferi acces gratuit tuturor clienților săi la stațiile de încărcare dezvoltate și operate de Renovatio, spune compania auto, dar și utilizatorilor de mașini electrice ale altor mărci, timp de un an. Acest parteneriat între Volkswagen și Renovatio vine în contextul în care Porsche România, importatorul mărcii Volkswagen, are ca țintă comercializarea a 500 de mașini electrice în acest an (pentru toate mărcile distribuite și care au în gamă automobile electrice).
Volkswagen va plăti un miliard de euro amendă în Germania pentru Dieselgate. Europa rămâne însă mult în urma SUA la măsurile luate împotriva grupului german Volkswagen a fost amendată cu un miliard de euro de autoritățile germane pentru scandalul emisiilor mașinilor diesel și grupul german a fost de acord să plătească amenda, scrie New York Times. Deși este una dintre cele mai mari amenzi aplicate în Germania, Europa rămâne departe de SUA la măsuri luate împotriva grupului german. În America, Volkswagen a fost obligată să răscumpere mașinile afectate, iar costurile totale, incluzând și procesele, trec de 25 miliarde dolari.
Tesla Motors concediază 4.000 de oameni Tesla Motors va renunța la 4.100 de angajați, 9% din efectivele totale, restructurarea fiind ”dificilă, dar necesară”, spune compania. ”Tesla a avansat rapid în ultimii ani, ceea ce a dus la dublarea unor rolul și posturi. Dacă în trecut a avut sens, acum situația nu se mai justifică”, spune Elon Musk. Tesla are 46.000 de angajați, iar numărul a crescut cu 8.000 de la început de an.
Tăriceanu, întrebat dacă folosește transportul în comun: Nu mă plimb prin București, dar sunt mulți ”plimbăreți”. Toată ziua este un trafic fabulos. În Munchen după ora 8 traficul dispare, lumea este la serviciu În București diferența dintre traficul la ore de vîrf și celelalte ore nu este prea mare, iar în oraș sunt foarte mulți ”plimbăreți” și traficul este imposibil aproape la orice oră. În orașe din Occident, cum ar fi Munchen, după ora 8 ”lumea circulă, dar traficul cu vehicule aproape că dispare”, a spus șeful Senatului, la un forum pe teme auto. ”Cred că Bucureștiul deține un record fantastic, având o mie de mașini la mia de locuitori. În Europa densitatea este mult mai mică”, mai spune el.
Scandalul dieselgate: Berlinul ordonă rechemarea a 774.000 de mașini Mercedes în întreaga Europă Ministerul german al Transporturilor a ordonat luni rechemarea imediată, în întreaga Europă, a 774.000 Mercedes, mașini echipate cu softuri capabile să falsifice nivelul de emisii, scrie AFP.
Jaguar Land Rover va muta toată producția de Discovery la uzina din Slovacia. În Anglia vor fi disponibilizări Jaguar Land Rover (JLR) a anunțat că toată producția modelului Discovery va fi mutată în Slovacia, și nu doar o parte, cum se știa inițial, consecința fiind că pe termen scurt se vor pierde locuri de muncă, probabil câteva sute. JLR, companie deținută de indieni, va deschide o uzină în Slovacia, iar în Marea Britanie va investi masiv pentru a produce mașini electrice și hibride, scrie Bloomberg.
Șeful Audi, suspect în scandalul Dieselgate. Apartamentul i-a fost percheziționat Șeful Audi, Rupert Stadler, este suspect într-una dintre anchetele legate de scandalul trucării testelor de emisii, iar casa din Munchen i-a fost percheziționată, la fel cum s-a întîmplat și în cazul altui director de la marca premium din Volkswagen Group. Stadler este șef al Audi din 2007 și este unul dintre puținii șefi importanți din VW Group care și-au păstrat postul după izbucnirea scandalului Dieselgate.
Cum stă România în UE la numărul de angajați din industria auto și cum arată comparația cu alte țări ​În UE peste 2,5 milioane de oameni lucrează în producția de automobile și componente auto, Germania având peste 850.000 de angajați și Franța, peste 200.000. Cehia și Slovacia au cei mai mulți angajați în industria auto, raportat la populația totală, iar România este pe cinci. Cipru, Grecia și Danemarca sunt țările cu cea mai slabă prezență a industriei. Datele sunt cuprinse în raportul ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).
​VIDEO / FOTOGALERIE Test Drive cu noul Volkswagen Touareg. Reafirmarea unui SUV deja legendar Volkswagen Touareg, a treia generație, e un SUV spectacol. Este cu până la 108 kg mai ușor decât generația anterioară, rafinat cât să facă SUV-urile premium să se simtă stânjenite, iar la capitolul tehnologii doar cerul este limita: poate avea direcție integrală activă (deci virează cu toate cele patru roți); cruise control adaptiv care ajustează singur viteza în funcție limitele citite pe semnele de circulație; asistent pentru intersecții care depistează de până la 80 m traficul perpendicular. Și multe altele. Mai presus de toate, beneficiază de un sistem multimedia bun. Foarte bun. Probabil cel mai bun de pe orice mașină de serie lansată până în Iunie 2018. Sigur, noul Touareg nu e o mașină perfectă, iar în acest test drive Volkswagen Touareg mi-a dezvăluit și unele minusuri. Detalii în clipul de mai jos și, de asemenea, în ACEASTĂ prezentare statică pe care am realizat-o anterior acestui review.
Care este vârsta medie a parcului auto național și cum ne comparăm cu alte țări UE În Europa sunt înmatriculate 260 de milioane de mașini, iar vârsta medie este 11 ani. În România media parcului auto este de 16,2 ani, în timp ce în Polonia este de 17,3 ani, iar în Lituania, de 16,9 ani. În Belgia și Luxemburg media este de sub 8 ani, iar în Germania este 9,1 ani. În ultimii patru ani media parcului auto din UE a crescut, atât la autoturisme, cât și la vehicule comerciale, arată datele ACEA.
Volkswagen spune că vor urma opriri ale producției la uzina sa principală din Wolfsburg, din cauza noilor teste de emisii Grupul german Volkswagen a admis că are probleme și că vor urma închideri temporare la uzina sa principală de la Wolfsburg, din cauză că nu toate mașinile pot respecta noile teste de emisii, mai stringente, care vor intra în vigoare la 1 septembrie. Noile standarde de testare dau rezultate de CO2 mai apropiate de emisiile din traficul real, iar grupul german spune că va aplica opriri de producție ca să nu se acumuleze stocuri la uzină, până ce vor fi obținute omologările.
VIDEO Cum este o călătorie cu mașina autonomă a rușilor de la Yandex, compania care vrea ca autoturismul să ajungă să se conducă singur și pe zăpadă în haosul de pe străzile Moscovei Yandex este comparată mereu cu Google, compania fiind celebră pentru motorul său de căutare care domină piața din Rusia. De un an și jumătate Yandex testează mașini autonome în câteva zone din Moscova și marele pariu este ca aceste mașini să se poată conduce singure cu succes și pe zăpadă în haosul din traficul Moscovei, unde puțini șoferi și pietoni țin cont de reguli. ZDNet a publicat un reportaj în care explică modul în care mașina se comportă și ce obstacole are de depășit.
​VIDEO / FOTOGALERIE Noul BMW X5 se prezintă. A patra generație, pe piață în 2018 BMW X5 ajunge la a patra generație, lansarea pe piață, inclusiv în România, fiind planificată pentru luna Noiembrie 2018. Asemenea predecesorilor săi, noul BMW X5 va fi construit la uzina BMW din Spartanburg, în SUA. Merită notat faptul că pentru generația a treia de BMW X5 producătorul a planificat un ciclu de viață comercială de numai cinci ani (Noiembrie 2013 - Noiembrie 2018) în contextul în care primele două generații au stat pe piață aproape șapte ani. Noul BMW X5, la fel ca și modelul pe care-l înlocuiește, va concura în segmentul SUV-urilor de mari dimensiuni cu modele precum Audi Q7, Mercedes-Benz GLE și Porsche Cayenne.
​VIDEO/FOTOGALERIE Audi Q8 devine noul SUV vârf de gamă Audi. Este produs în Slovacia, la Bratislava Audi Q8 devine noul SUV vârf de gamă al mărcii premium germane din Ingolstadt, modelul urmând să fie lansat pe piață în al treilea trimestru din 2018. Așa cum BMW X6 este o alternativă mai sportivă la BMW X5, aceeași logică este urmată și de Audi Q8, în comparație cu Audi Q7. Spre deosebire de alte modele Audi, Q8 are un design puternic individualizat și neregăsit în prezent la celelalte mașini ale mărcii germane. Mașina este produsă în Slovacia, la Bratislava, unde va fi fabricat și viitorul Audi Q4.
75.000 de angajați și-ar putea pierde locurile de muncă în Germania, din cauza creșterii producției de mașini electrice - studiu Aproximativ 75.000 de angajați și-ar putea pierde locurile de muncă în industria auto germană până în 2030 dacă se vor îndeplini previziunile care arată că atunci, în parcul auto german mașinile electrice vor reprezenta 25%, iar cele hibride 15%, arată un studiu al Institutului Frauenhofer, citat de AFP. Un motor electric are nevoie de un număr de piese cu 20% mai mic decât unul pe benzină, iar pentru producția aceluiași număr de motoare, cele electrice au nevoie de mai puțin de jumătate din numărul de angajați.
INS: Trei sferturi din mașini sunt mai vechi de 10 ani / Numărul accidentelor a crescut în 2017 Din numărul total de vehicule rutiere înmatriculate în circulaţie, 75,6% aveau în 2017 o vechime mai mare de 10 ani, iar numărul accidentelor a crescut cu până la 2% (în funcție de gravitate), arată un studiu al Institutului Național de Statistică - INS, citat de Mediafax.
Avarii vs. kilometri la o mașină second hand. Ce fraude faci fără să vrei când nu știi ce mașină cumperi Cumpărarea unui automobil rulat presupune mai întâi de toate un preț de achiziție mai mic față de prețul de nou, dar, în același timp, există două riscuri majore: intervențiile asupra kilometrajului și avariile semnificative suferite de acea mașină până în momentul vânzării/cumpărării. În plus, vrei-nu-vrei, ești implicat în fraudă în secunda în care faci RCA și CASCO pentru o mașină măsluită, iar doar pentru segmentul RCA fraudele anuale generate de astfel de situații se situează la circa un milion de Euro, potrivit estimărilor lui Răzvan Pavel, managing partner autoDNA în România, care a lucrat 12 ani în poziții de top management la companii de asigurare precum Allianz și Groupama.
Jaguar + Rimac = parteneriatul auto interesant despre care nu vorbește nimeni De marca premium britanică Jaguar a auzit toată lumea, însă nu și de Rimac – producătorul de mașini sport electrice din Croația. Mai interesantă este însă colaborarea dintre cele două mărci. Pe cât de importantă, pe atât de ignorată. Nunta Regală a anului 2018, dintre Prințul Harry și Meghan Markle, a scos însă (din nou) la iveală bijuteria numită Jaguar E-Type Zero – o mașină electrică unicat, creată de Jaguar în parteneriat cu Rimac Automobili.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...




citeste mai multe stiri pe www.bursa.ro

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version