Dosar HotNews.ro

Harta seismica a pietei romanesti de televiziune in 2010

de C. Ionescu     HotNews.ro
Marţi, 23 noiembrie 2010, 19:38 Economie | Media & Publicitate

Sefi de televiziuni - figuri noi si vechi
Foto: Colaj foto
​Proiectul de televiziune generalista al RCS, cu Radu Moraru de la B1 TV, negocierile Kanal D cu potentiali noi parteneri, valurile de plecari din Antene tin treaza atentia pietei TV la sfarsitul anului. Aceasta perioada prinde televiziunile romanesti la apogeul unui proces de reasezare in care oameni de neclintit pana nu demult se muta dintr-un grup in altul, in care operatorii telecom nu se mai multumesc cu nisele de sport si film si in care se tulbura granitele intre structurile de afaceri ale "mogulilor" din media. Schimbari dramatice ating, de la inceputul anului, managementul multor televiziuni, precum Antenele, Realitatea, B1, Kanal D, televiziunea publica.

  • "Stirea sfarsitului de an" este planul companiei telecom RCS&RDS - controlata de Zoltan Teszari, om de afaceri cu o avere estimata la cateva sute de milioane de dolari - de a-si lansa propriul post generalist, unde este anuntat deja Radu Moraru de la B1 TV. Daca, pana acum, operatorii de cablu se limitau sa lanseze posturi de nisa (sport, filme), initiativa RCS poate schimba regulile jocului pe piata TV, cu atat mai mult cu cat in prezent sunt luate in discutie reglementarile privind posturile "must-carry".
  • La Realitatea Media, tot anul a fost un calvar: controalele ANAF, probleme nesfarsite cu salarizarea, nenumarate plecari din randul celor care apar pe sticla, dar si din management. In toamna, televiziunile controlate de Sorin Ovidiu Vantu au obtinut un respiro prin contractul de management cu Asesoft, ceea ce nu exclude, insa, continuarea plecarilor din grup.
  • La Antene, anul a fost marcat de numeroase demisii, demiteri si schimbari in functie, la conducerea stirilor dar si la nivel de management. Posturile sunt intr-un efort continuu de repozitionare, timp in care oameni vechi din trust, care au facut sa functioneze masinaria media controlata de familia Voiculescu, au continuat sa plece sau au ramas in functii fara putere executiva. Tendinta se face simtita de doi ani, dar s-a intensificat in 2010.
  • La B1 TV este anuntat Sorin Oancea, fost om de baza in grupul Intact, unde numele lui s-a legat inclusiv de dificilul contract Antena 1-RCS pentru drepturile Ligii 1 si unde detine actiuni in doua posturi. B1 a devenit, in ultima perioada, vitrina TV a tuturor entitatilor media controlate de familia Paunescu, dupa preluarea publicatiilor Evenimentul Zilei si Capital.
  • Structura de conducere a televiziunii publice a suferit schimbari radicale dupa numirea unui nou presedinte-general si a unui nou consiliu de administratie, in vara. O parte dintre vechii sefi au luat calea Adevarul Holding: trustul lui Dinu Patriciu, afectat la randul lui de multe schimbari manageriale, isi construieste la randul sau propria structura TV.
  • La Kanal D este asteptat, inca, rezultatul discutiilor pe care postul a anuntat ca le are cu diversi potentiali "parteneri". In timp ce grupul-mama din Turcia, Dogan Yayin, intentioneaza sa vanda entitati media din portofoliu, in Romania discutiile pornesc de la participarea minoritara detinuta de grupul elvetian Ringier in acest post (25%).

Publicitatea. Batalia TV s-a intensificat intr-un an in care estimarile privind publicitatea TV in 2010 vorbesc despre o scadere a valorii acesteia pana la 200-210 milioane de euro, comparativ cu un total de circa 220 de milioane de euro in 2009, cand intreaga piata de publicitate s-a ridicat la 340 de milioane de euro, conform ultimei editii Media Fact Book. Catalin Tolontan apreciaza, marti, pe blogul sau ca in 2010 Pro TV si Antena "vor lua 60% din piata de publicitate TV din Romania".

B1 - RCS

Stirea sfarsitului de an pe piata TV este ca operatorul de cablu RCS&RDS urmeaza sa lanseze un post generalist de televiziune - unde atrage oameni din Antene si pe Radu Moraru de la B1 TV - si ca ar avea in plan si un post de stiri. Pana la aceasta ora, compania RCS nu a comunicat nimic, public, pe aceasta tema.
  • Radu Moraru a anuntat, in noiembrie, ca nu va mai realiza la B1 TV emisiunea Nasul, dar ca va ramane actionar la televiziunile B1 si Vox News, controlate de Bobby Paunescu. El a spus ca va pleca la RCS&RDS impreuna cu echipa sa de la emisiunea "Nasul".
  • Surse din piata TV au spus pentru HotNews.ro ca postul generalist pregatit de RCS&RDS se va numi Zece TV. Pana la publicarea acestui material, la CNA nu a fost discutata vreo cerere de licenta in acest sens, din partea RCS&RDS.
  • Pentru grupul media controlat de familia Paunescu, anul 2010 a inceput in forta, cu preluarea a doua titluri-cheie din portofoliul de presa scrisa al Ringier Romania - Evenimentul Zilei si Capital. Dupa achizitia din februarie, grupul elvetian si cel patronat de Bobby Paunescu au colaborat strans. Iar B1 si-a extins numarul de talk-show-uri atat prin atragerea unor realizatori precum Robert Turcescu, ex-Realitatea, cat si prin emisiuni realizate de oameni de la Evenimentul Zilei.
  • In vara, Radu Moraru preia 60% din Vox News - lansat anul trecut si asumat de Bobby Paunescu la inceputul anului. In scurt timp, postul intra in "stand-by".
  • Iar in noiembrie apare informatia ca Sorin Oancea, ex-Intact, urmeaza sa devina partener la B1. Aura Titiriga, fosta sefa a stirilor Antena 3, ar urma sa conduca echipa de stiri a B1.

Lupta TV a cablistilor

Extinderea operatiunilor de televiziune ale RCS&RDS vine intr-o perioada in care se incinge lupta intre operatorii de cablu pe acest segment. In vara a inceput sa emita postul Dolce Sport, operat de Romtelecom si condus de Vlad Enachescu, ex-Telesport, post intrat in faliment. In septembrie, Romtelecom a obtinut licenta pentru doua posturi de filme (Dolce Movie si Dolce Movie 2) si pentru inca un post sportiv, Dolce Sport 2.
  • RCS lansase propriul post de sport, Digi Sport, in 2009, preluand inclusiv meciuri din Liga 1, ale caror drepturi de televizare fusesera cumparate in consortiu cu Antena 1 printr-un contract pe cat de costisitor, pe atat de dificil. La inceputul acestui an, Gazeta Sporturilor anunta ca Digi Sport urma sa transmita si cele mai importante meciuri din Liga, dupa ce Antena 1 a cedat prima optiune.

INTACT

Anul 2010 incepe, la Antena 1, cu o demisie: directorul de programe Florin Nicoara, unul dintre oamenii care au pus bazele acestui post, isi da demisia din functie, ramanand pe o pozitie de consilier. In mai urma sa iasa si din CA Intact Production.
  • Tot la inceputul anului, incep schimbarile de la Observatorul Antenei 1: prezentatorii Lucian Mandruta si Alessandra Stoicescu sunt inlocuiti de Alina Petrescu, in urma unui concept dezvoltat cu sprijinul unor companii straine, dar care urma sa fie abandonat pe parcursul anului.
  • In mai, Mihai Gadea preia conducerea postului Antena 3, in locul lui Sorin Oancea, unul dintre oamenii cu care Dan Voiculescu a construit trustul Intact incepand din anii '90. Oancea ramane actionar cu 25% si presedinte al CA, fiind lipsit, astfel, de atributii executive.
  • In iunie, Codrut Seres este numit presedinte Antena 1 si Intact Production, fiind si membru in CA al Antena 3 SA.
  • Tot in iunie, sefia stirilor Antena 1 si Antena 3 este preluata de Alin Romascan, revenit la Intact dupa mai multi ani la Realitatea, ultimul proiect al sau fiind lansarea Publika TV in Republica Moldova, alaturi de Sergiu Toader.
  • Nu peste mult timp, Aura Titiriga, redactor-sef al stirilor Antena 3, isi da demisia. Iar in august este schimbat in functie si Gheorghe Voicu, redactor-sef al Observatorului Antena 1. Cei doi sunt inlocuiti de Adriana Pava (Antena 1) si Marius Huc (Antena 3).
  • In august, Alina Petrescu e inlocuita de Andreea Berecleanu la jurnalul de seara al Antenei 1.
  • In noiembrie directorul tehnic al Antena 1 Laurentiu Stan si directorul economic Andi Rapan si-au dat demisia, urmand sa faca parte din echipa televiziunii generaliste pregatite de RCS&RDS. Si seful IT-ului din Antene, Mihai Moga, urmeaza sa inceteze colaborarea cu Intact, pentru a se ocupa de propria firma, dupa cum a scris, recent, Adelin Petrisor pe blogul lui.
  • Si tot in noiembrie este anuntata demisia lui Sorin Oancea din Intact, acesta urmand sa devina noul partener al lui Bobby Paunescu la B1 TV. Oancea ar urma sa ramana actionar la Antena 3 si Radio ZU. Sorin Oancea este ultimul dintr-un sir mai lung de responsabili ai grupului Intact.
  • Plecarea lui Oancea este ultima dintr-o serie de despartiri sau retrageri ale unor oameni care au contribuit decisiv la cladirea trustului Intact. Procesul a inceput in 2008, cand Intact a incetat colaborarea cu Mihai Craiu, plecare soldata cu o serie de procese. Apoi, in 2009, Intact se desparte de regia de vanzari Clir Media, condusa de Laurentiu Ionete, preferand sa-si internalizeze vanzarile. Iar la inceputul acestui an si-au anuntat demisiile Cristina Niculescu si Florin Nicoara.

REALITATEA MEDIA

Inceputul de an a insemnat pentru Realitatea-Catavencu valul de controale ale fiscului, multe cereri de insolventa si planuri de reorganizare. In ianuarie, Sorin Ovidiu Vantu anunta ca din CA urmau sa iasa sindicalistii si sa intre trei oameni din Realitatea-Catavencu.
  • In martie, Catavencu SA isi cere insolventa, iar o parte dintre jurnalistii care pana la inceputul anului lucrasera la Academia Catavencu lanseaza publicatia rivala Kamikaze.
  • Tot in primavara incepe sa transmita Publika TV, televiziunea lui Sorin Ovidiu Vantu din Republica Moldova, construita de Sergiu Toader, ca project manager, sustinut, intre altii, de Alin Romascan, care avea sa paraseasca Realitatea pentru Intact.
  • In mai este ales un nou consiliu de administratie la Realitatea Catavencu. Sorin Freciu este numit presedinte al CA, functie detinuta pana atunci de Liviu Luca. Dragos Nedelcu este numit vicepresedinte al CA, iar Dragos Stanca - membru. Drept urmare, Dragos Nedelcu devine director general al diviziei de business, in locul lui Sorin Freciu, pozitia avuta pana atunci de Nedelcu - director executiv The Money Channel - fiind preluata de Daniel Apostol.
  • In iulie, creditorii Catavencu SA, parte a grupului Realitatea-Catavencu, aleg falimentul companiei, dar revista Academia Catavencu apare in continuare.
  • Florin Alexandrescu, fost director operational MediaPro, care in toamna anului trecut a preluat conducerea vanzarilor Realitatea-Catavencu, decide sa paraseasca grupul. GroupM, ce reuneste operatiunile de media ale grupului global de comunicare WPP, a anuntat in septembrie ca Alexandrescu va prelua de la 1 decembrie conducerea serviciului de media trading al GroupM in Romania.
  • La sfarsitul lui septembrie, Stelian Tanase anunta ca a fost desemnat sa preia functia de director general Realitatea TV si anunta un proiect in care la aceasta televiziune regulile BBC se vor aplica "punct cu punct". El ii ia locul lui Catalin Popa, care urma sa fie numit director editorial Realitatea TV.
  • In octombrie lovesc si stenogramele din dosarul Vantu. In ele apar nume din conducerea entitatilor media pe care le controleaza omul de afaceri, precum Sergiu Toader sau Doru Buscu.
  • Tot in octombrie Emil Hurezeanu renunta la functia de Presedinte al grupului RC. Si tot atunci Mihnea Vasiliu, fost director executiv Realitatea Media, pleaca la Ringier Romania pe pozitia de general manager, in locul lui Marius Hagger.
  • La sfarsitul lunii octombrie, Realitatea TV obtine cu dificultate, la CNA, prelungirea cu noua ani a licentei audiovizuale prin satelit.
  • La mijlocul lunii noiembrie, The Money Channel incepe sa se mobilizeze: anunta schimbari in conducerea editoriala si un parteneriat cu Ogilvy pentru a se repozitiona pe piata.
  • In noiembrie, Dragos Stanca anunta oficial ca se retrage din CA al Realitatea Media, unde fusese membru alaturi de Sorin Freciu si Dragos Nedelcu. El lanseaza doua companii ce preiau activitatile de dezvoltare web si vanzari online de la F5, divizia new media a grupului RC, unde ramane administrator.
  • In noiembrie, pe piata media se vehiculeaza ca si Sergiu Toader ar urma sa plece de la Realitatea-Catavencu, circuland mai multe posibile destinatii, inclusiv RCS&RDS.

KANAL D

La postul romanesc controlat de grupul turc Dogan, situatia s-a complicat la inceputul acestui an, cand grupurile Ringier si Axel Springer au decis sa-si unifice operatiunile in cinci tari din Europa de Est. Romania nu a intrat, atunci, in planul de unificare, urmand sa adere la joint-venture dupa redresare - inclusiv lamurirea situatiei la Kanal D, unde Ringier detine un pachet minoritar (25%). Oficialii Ringier nu si-au ascuns disponibilitatea de a vinde aceasta participatie.
  • In prealabil, postul anuntase in ianuarie ca, la numai un an de la instalare, Pavel Stanchev a parasit conducerea televiziunii.
  • In toamna, Kanal D a anuntat ca poarta discutii cu posibili parteneri noi, prin Raiffeisen Investments. Discutiile pleaca de la pachetul de 25% detinut de Ringier, care si-a manifestat intentia de a se retrage din actionariatul Kanal D. Deznodamantul acestor discutii este inca asteptat.
  • Totul se petrece in vreme ce, in Turcia, grupul-mama Dogan Yayin, confruntat cu presiunea unor amenzi colosale decise in instanta si implicat in frictiuni cu autoritatile, primeste oferte pentru preluarea unitatilor media pe care le detine.

Alte evenimente pe piata TV

ADEVARUL TV
  • Proiectul TV a fost dezvoltat dupa ce, la 1 aprilie, conducerea Adevarul Holding a fost preluata de Peter Imre, care l-a inlocuit pe cel care a condus trustul incepand din 2006 - Razvan Corneteanu. Acesta a parasit grupul impreuna cu mai multi sefi din pozitii-cheie. Dupa nici opt luni de atunci, din Adevarul Holding si-au dat demisia si directorul editorial Adrian Halpert si sefa diviziei business, Adriana Halpert.
  • In aceasta toamna, Adevarul Holding si-a infiintat propria regie de vanzari, Media Point, condusa de Sorel Radu si care urmareste sa reprezinte si media din afara acestui grup.
TVR
  • Parlamentul a validat, in iunie, o noua conducere la Televiziunea publica. De la 1 iulie, Alexandru Lazescu a preluat pozitia de presedinte-director general al SRTv, in locul lui Alexandru Sassu.
  • In noiembrie, Televiziunea publica a pus in aplicare o serie de schimbari la nivel de organigrama, iar pentru posturile de conducere nou aparute - ocupate, in parte, de consilieri ai lui Alexandru Lazescu - numirile au fost facute pe perioada determinata. Schimbarile fusesera decise in septembrie.
  • In septembrie, Lazescu atragea atentia ca: "Ne miscam spre un spatiu de comunicare in care televiziune in direct va insemna stiri si sport, iar restul va fi in general on-demand, ceea ce schimba fundamental peisajul media. (...) Marii jucatori din telecom incearca sa faca un lucru elementar - sa intre in teritoriul media, cum se vede acum in cazul transmisiunilor de sport. La ei e un alt model de business, nu se bazeaza doar pe publicitate, se bazeaza pe abonati. Trebuie sa ne adaptam".
Romania Ta - Prigoana
  • Honorius Prigoana, fiul lui Silviu Prigoana, pregateste programul de televiziune de stiri Romania Ta, constand intr-o statie centrala si un grup de statii locale dezvoltat in sistem de franciza.
Pro TV
  • Televiziunile controlate in Romania de Central European Media Enterprises (CME) au dat dovada de cea mai mare stabilitate pe parcursul anului. Dar Adrian Sarbu - presedinte si CEO al CME - a iesit complet din actionariatul Pro TV SA, iar afacerile sale din Romania au fost reunite (Mediafax, Publimedia, Apropo Media) in cadrul Mediafax Group, sub conducerea Cosminei Noaghea. Au loc, totodata, schimbari in conducerea CME, unde vicepresedintele pentru radiodifuziune Petr Dvorak a fost inlocuit, saptamana aceasta, in functie de un alt vicepresedinte - cel responsabil cu planificarea strategica, Anthony Chhoy.


Citeste mai multe despre   






















18725 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Lamurire (Marţi, 23 noiembrie 2010, 19:51)

    daniela [anonim]

    Excelent articol de sinteza. Ne mai lamureste ce si cum, dupa atatea schimbari care au zpacit de tot piata tv.
  • +10 (12 voturi)    
    pleaca si Carcotasii la RCS (Marţi, 23 noiembrie 2010, 20:07)

    Telemaniacul [anonim]

    Informatii de ultima ora dau ca sigura plecarea Carcotasilor de la Prima TV tot la RCS Zece TV.
    Se mai poarta discutii cu Sergiu Toader ( fost Realitatea ) si cu 3 fosti realizatori de acolo ( Prelipceanu, Liana Alexandru, Melania Medeleanu).Mai lipsesc Divertis, dar le expira si lor acusi contractul la PROTV
    RCS concentreaza greii din content in lupta pentru pastrarea , achizitia clientilor. Vrei sa vezi liga unu, Carcotasi sau Nasul?
    CUmperi si Internet si Voce de la noi!Interesant!
    Sa vedem replica ROmtelecom!
    • +1 (1 vot)    
      .. (Marţi, 23 noiembrie 2010, 22:06)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Telemaniacul

      daca ar rezolva rdsrcs si problema semnalului din cablul tv ar fi si mai bine
      • +1 (1 vot)    
        RCS emite si digital (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 8:55)

        marius [anonim] i-a raspuns lui dan

        atunci cand platesti cablul intreaba casiera cum sa faci sa treci la digital. pachetul digital costa la fel ca cel analogic. probabil ca vei mai plati 10 lei pe luna chiria decodorului, dar vei avea calitate foarte buna a semnalului, fara interferente sau purici.
        este doar un sfat, nu o reclama :)
        • 0 (0 voturi)    
          Dolce e scump (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 9:56)

          Gigi-Contra [utilizator] i-a raspuns lui marius

          Degeaba isi fac reclama cei de la Dolce cum ca faci economie daca alegi pachetele lor...sunt mult mai scumpi decat RCS-RDS, iar grila de programe este de asemenea mult mai redusa.
    • +1 (1 vot)    
      prelipceanu ?! (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 9:06)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Telemaniacul

      la ce bun ?
      e un nefolositor.
      ba chiar din contra...
    • 0 (0 voturi)    
      telemaniac (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 10:53)

      nelutu [anonim] i-a raspuns lui Telemaniacul

      Ajunge internet de la oricine.
  • +1 (1 vot)    
    Oare o fi bine? (Marţi, 23 noiembrie 2010, 20:42)

    Testeru [anonim]

    Se darama cateva imperii si apare un altul?
  • -3 (7 voturi)    
    H...arta (Marţi, 23 noiembrie 2010, 20:48)

    lilly [anonim]

    Dati-mi voie sa va ...transmit ca asa-zisa h (arta )...a fost scrisa pentru a mai scoate ceva bani tot din buzunarele celor (a) care, de bine, de rau mai stiu ce-nseamna munca, cu M mare sau, posibil pentru a ne deturna gandurile, mult prea-ncercate de Mass-Media ultimilor doua decenii...! Ganditi-va la copii!!!.... Asta-n cazul in care ati avut timp sa va ocupati de ei!!!... Daca nu, faceti-o macar de-acum inainte!!!
    • +1 (1 vot)    
      Draga lilly (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 10:00)

      Gigi-Contra [utilizator] i-a raspuns lui lilly

      Pe acest site gasesti stiri de tot felul: sociale, politice, economice etc. etc. etc.
      Nu te pune nimeni sa citesti aceste articole daca nu sunt in aria ta de interes, dar poate ca sunt altii care vor sa afle si ce se intampla in Romania inafara de furturi, santaje, coruptie, politica, minciuna, contracte cu statul s.a.m.d.
  • +5 (7 voturi)    
    televiziuni (Marţi, 23 noiembrie 2010, 23:03)

    alvin [anonim]

    cand o sa vada RCS ce cohorta de profesionisti va avea de platit ...va face cu nervii. Toata lumea vrea sa-si faca cate un canal de general entartainment ... unul mai prost ca altul. Nu va faceti iluzii, lumea nu se va abona la ei doar ca s-l vada pe Moraru sau Carcotasi. In momentul in care vedetele schimba canalul care le-a consacrat se pierd in neantul lipsei de audienta. Si hai sa fim seriosi, unii mai si expira. Aricolul este foarte bine documentat.
  • +1 (5 voturi)    
    Cel mai bun site de stiri din tara (Marţi, 23 noiembrie 2010, 23:28)

    Nu conteaza [anonim]

    Sincer va felicit pt felul vostru de a fi si pentru ca tot timpul redactati stirile fara vreo implicare politica sau de orice alt fel si fara sa va fie vrica sau altceva. Am vazut si pe parcursul campaniei electorale ca ati fost cred singura sursa de stiri adevarate fara implicare politica si inca o data VA FELICIT PT ACEST LUCRU. Mult succes in continuare
  • +1 (7 voturi)    
    Antenele, Realitatea, B1, Kanal D (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 0:10)

    MirceaA [utilizator]

    adica televiziunile paralele cu televiziunea
    • -3 (3 voturi)    
      te rog sa nu amesteci B1 cu antenele si realitatea (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 9:41)

      2012 - sfarsitul lumii portocalii [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      B1 sunt profesionisti si deontologi.
      sanchi.
      ii auzeam pe aia de la B1 acum ceva vreme ca realiateta sunt pe pierdere pentru ca platesc salarii faorte mari unora care il injura pe basescu.
      uitau sa spuna cate care de reportaj are realitatea si cate transmisii in direct si prin satelit fac.
      pai care alea de reportaj pentru a transmite de la fata locului cand e cate-un dezastru nu costa nimic?
      dar elicoperul ala cu care merg ei de colo-colo nu costa nimic.
      da, sunt antibasescu, dar asta nu inseamna ca B1 nu trebuie sa mai vorbeasca despre altii pana nu depaseste conditia de otv - doar transmisii din studio
      • +3 (3 voturi)    
        pe bune (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 10:16)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui 2012 - sfarsitul lumii portocalii

        daca ua elicopter (inchiriat), care de transmisiuni in direct sau alte bazaconii, crezi ca-i fac mai credibili? crezi ca-i fac mai vizionabili?

        tocmai ca faceau cate un reportaj la cate un dezastru si dadeau in balarii.

        si da, plateau salarii foarte mari in coparatie cu restul pietei. si nu punem la socoteala elicopterul si carele de transmisiuni.
        dovada ca au dat faliment. nu sunt singurii care mai inchiiriaza elicoptere si au camere de transmisiune, unii au chiar hd, vezi ProTV si nu au mai falimentat. dincontra :)

        realitatea a fost creata cu un singur scop, sa controleze politicul. noroc ca nu au fost destul de profesionisti incat sa manipuleze mai frumos. acum vine plata pentru ei. pleaca care incotro.

        as vrea s-o vad pe Melania Medeleanu lucrand cu Moraru :)
  • 0 (4 voturi)    
    Pe cind o abordare de acest tip ? (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 8:23)

    Falco [anonim]

    Chiar aseara discutam despre faptul ca de exemplu la UPC sint 116 canale oferite la un abonament de 50 RON asta inseamna undeva 50 bani pe un canal as plati si un RON pe canal dar sa il pot alege eu care le vreau practic din cele 116 ar ramine maxim 30 , asa as avea un abonament mai ieftin cu canalele care mi le doresc. Macar de ar exista un vot lunar pt cele 10 canale preferate sau ceva de genul .Televiziuni ca antenele , realitatea , B1 si multe altele pur si simplu ar muri de foame ne mai prinzind contracte de publicitate. Eu personal (TV imi permite ) mi-am creat canalele mele pt a nu fi nevoit sa baleez 100 de canale ,dar ca nu consider ca e corect sa platesc si pt canalele care chiar nu ma intereseaza si is bagate doar de umplatura ca suna frumos o suta si ceva de canale . Ar fi interesant daca operatori de cablu ar face o statistica a ceea ce vrea consumatorul , pina la urma ei traiesc din bani nostri.
    • +3 (3 voturi)    
      gresesti (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 9:37)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Falco

      Iti inchipui ca toata lumea gandeste ca tine, are aceleasi preferinte.
      Daca te-ai uita la ratingul diferitelor televiziuni si al diferitelor emisiuni ai intelege de ce nu dispar antenele (chiar daca-ti doresti cu ardoare acest lucru)....au rating foarte bun.
      Ideea cu "o statistica a ceea ce vrea consumatorul "...nu are baza economica. Nu va reduce nici un operator de cablu oferta sa pentru ca tu vrei doar anumite canale.
      Alti abonati vor altceva si, pentru a castiga cati mai multi abonati, un operator destept ofera de toate pentru toti.
      Ai telecomanda, te lauzi ca poti programa un televizor, ce mai vrei?
      Pretul unui abonament este legat de cheltuielile firmei de cablu, in care nr. de canale nu prea conteaza (majoritatea sunt retransmise gratuit, este interesul lor sa-ti ajunga-n casa).
      Greu cu economia de piata....dupa atatia ani tot nu este inteleasa.
      • 0 (2 voturi)    
        Nu esti vizionar deloc (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 10:21)

        Falco [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Daca un operator de cablu ar avea curaj sa puna in practica ceva de genul ce spun eu probabil in 5 ani maxim ar elimina concurenta. Iar referitor la intelegerea economiie de piata , daca te uiti in jurul tau pe plan global o sa vezi ca economia condusa de "pricipiile" enutate de tine e intr-un inpas destul de nasol . Iar de antene mi indiferent la o adica daca exista sau nu de cind a plecat Moise Guran de la ei le-am eliminat pur si simplu din lista de canale preferate si gata.
        • -1 (1 vot)    
          ar trebui (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 11:34)

          ploiesteanu [anonim] i-a raspuns lui Falco

          fiecare canal sa aiba un pret, sa-ti alegi cate canale vrei si sa platesti cat vezi. Insa, cine sta sa construiasca cate un filtru sigilat si controlat din cand in cand, pentru frecventele care nu-ti folosesc? De aceea s-au facut pachetele de programe. Sistemul asta e peste tot in lume.
          • 0 (0 voturi)    
            Partial adevarat (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 16:29)

            falco [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

            Pe canale analogice ar fi practic imposibil de realizat filtru , foarte corect ,in schimb pe canalele digitale e foarte simplu efectiv ai tot pachetul criptat si o cartela de decriptare pt canalele selectate.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 8:35)

    Ramo [anonim]

    Daca sunt abonat la UPC voi prinde postul zece tv?
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 9:44)

      raspuns [anonim] i-a raspuns lui Ramo

      tu da, restul nu :)
  • 0 (0 voturi)    
    Televiziunile romanesti, (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 9:44)

    Bope [anonim]

    adica cele cu patronat roman (vezi SRL romanesc), sunt mereu ocupate cu provocarea scandalului, in special pe scena politica. Vad ca nu scapa de el nici in interior. De aceea sunt aproape convins ca 10 RCS TV se va inscrie pe aceeasi linie, cu toate ca patronul e de alta etnie.

    Multumesc posturilor de nisha gen Discovery si DaVinci
  • 0 (0 voturi)    
    Mai avem nevoie de schimbare (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 10:08)

    Marius [anonim]

    sper ca aceste schimbari si multe altele sa aduca si la noi televiziune de calitate. Nu m-am mai uit la programele romanesti cam de trei luni pentru ca nu am avut ce sa vad.
  • -3 (3 voturi)    
    Pe cine intereseaza? (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 10:30)

    Anamaria [anonim]

    LaB1 era..... nu e așa ca pămantul este rotund?
    La celalalte de indobitocire la fel.
    Sunt cateva emisiuni ,programe la care te poți
    uita fara să te simți jignit .
    In rest...să se imbogațescă...!!
    Suntem cred 2 milioane de romani care știu cand
    sa butoneze și ce sa ințeleagă.
    In rest gunoierul șef.....
  • +1 (3 voturi)    
    O dependenta foarte interesanta (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 11:45)

    cristiann [anonim]

    Acest articol conicide cu o aniversare personala: 2 ani de cind n-am mai deschis televizorul... :)
    Va asigur ca nu-i duc lipsa, ba dimpotriva:
    * nu ma uit la un serial pina cind n-am aflat ca s-a terminat (cu toate episoadele, sezoanele, etc)... nu accept seriale cu mii de episoade, in care se sufera de dragul de a suferi... am senzatia ca acest tip de seriale toceste capacitatea oamenilor de a empatiza cu semenii lor.
    * nu accept sa mi se intrerupa indiferent ce vizionez cu reclame (stupide sau nu, nu conteaza)... mi se pare o mitocanie sa faci asa ceva
    * nu accept sa-mi comande niste posturi TV programul zilnic prin orele pe care le fixeaza pentru diverse emisiuni...
    * in fine, ca sa n-o mai lungesc: mi se pare stupid sa ma uit la TV ca sa ma minunez cit de prosti sunt... nu ma uit... :D
  • 0 (0 voturi)    
    Unde sunt mogulii de odinioara? (Miercuri, 24 noiembrie 2010, 18:34)

    Dianora [utilizator]

    In loc de trei moguli mari si tari, vom avea vreo duzina mici si mijlocii si buni si rai si de stat si privati, etc. Uite asa dispare o alta avutie nationala, mai cu o achizitie, mai cu o DNA, mai cu o criza..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri